آماده حضور جلیلی در ائتلاف پیشرفت هستیم/ شورای نگهبان نظر هاشمی را تایید کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و پیروزی سالروز فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد پیروزی حیرت‌آور فتح خرمشهر زلزله سیاسی در ارکان جبهه متحد غرب و ارتجاع عرب انداخت و این امر همزمان با تحولات سیاسی در صحنه داخلی بود.

وی یادآور شد: بنی‌صدر و لیبرال‌ها توسط مجلس استیضاح و عزل شدند و صحنه سیاسی داخلی به دست نیروهای مومن و حزب اللهی افتاد هر چند منافقین در داخل دست به ترور زدند ولی وحدت سیاسی در داخل و تبعیت از مقام ولایت امر هم غائله منافقین را در داخل خاتمه داد و هم نصرت فراوان در جبهه‌ها را تدارک نمود.

رییس قوه مقننه خاطر نشان کرد: نتیجه این مجاهدت‌ها و همت‌های بلند شهدای دفاع مقدس حرکت بیداری اسلامی در دنیای اسلام شده است که پدیده‌ای نو و نویدبخش در عصر حاضر است و این حرکت زنده و پیش‌رونده می‌باشد لذا باید حکام بحرین دست از ایستادگی در مقابل ملت خود بردارند.

لاریجانی افزود: رفتار شنیع نظامیان آل خلیفه در تعرض به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر مسلمانان بحرین قابل تحمل برای مسلمانان نیست و اینگونه اسائه ادب به حریم بزرگان دینی نه تنها هیمنه دروغین سلطنت را نشان نمی‌دهد که هراس سیاستمداران از بقاء حکومت را علنی می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا مسوولین عاجز و درمانده رژیم صهیونیستی به دست و پا افتادند که کشورهای غربی قبل از انتخابات، تحریک و تشدید به تحریم‌ها نمایند؛ شاید با این توهم که بحث‌های انتخاباتی در ایران نوعا ذهن رهبران ایران را از رفتارهای ماجراجویانه آنان منصرف کرده است؛ غافل از اینکه انتخابات در ایران با هر اختلاف سلیقه‌ای استحکام بیشتری در مبارزه با رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد کرد و توان جدیدی را برای پیگیری راه امام(ره) و شهدا به پیکر اجرایی کشور وارد خواهد کرد و به فضل الهی ملت ایران با انرژی انتخابات دسائس آمریکا و رژیم صهیونیستی را نقش برآ‌ب خواهند نمود.

لاریجانی افزود: طبعا انتظار مجلس شورای اسلامی از کاندیداهای ریاست جمهوری در این مقطع این است اولا شرایط محیطی بین‌المللی کشور را در تبلیغات خود و رفتارهای سیاسی خود لحاظ نمایند ثانیا به نحوی در دوره تبلیغات ریاست جمهوری عمل کنند که همت و اراده همگانی با امیدواری به آینده در جهت صیانت از حقوق ملت فراهم گردد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) گفت: ایشان شخصیتی است که در دامن پیامبر عظیم‌الشان پرورش یافت و در همه حال در خدمت نبی مکرم اسلام بود؛ او در پیشگاه الهی در جایگاهی قرار داشت که آیه ولایت در شان آن حضرت نازل گردید.

وی با اشاره به آیه نازل شده آیه ولایت در شان حضرت علی (ع) گفت: ۶۶ نفر از مفسران و فقیهان بزرگ اهل سنت این آیه را در شان امام علی(ع)دانسته‌اند شخصیتی که پیامبر درباره او فرمود: من کنتم مولاه فهذا علی مولاه، همچنین احمدبن حنبل می‌گوید فضائلی که درباره علی وارد شده است درباه هیچکس نقل نشده است و برخی از آن نکات والا را ذکر است که رسول خدا(ص) درباره امام علی(ع) فرمود ای علی نسبت تو به من نسبت هارون به موسی است مگر در نبوت پس از من پیامبری نیست و باز فرمود به علی ناسزا نگویید او شیفته و بی‌قرار ذات الهی است.

لاریجانی افزود: همچنین رسول خدا(ص) فرمود پرودگار عالمیان در باب علی‌بن ابیطالب تعهدی نموده است و فرموده است علی(ع) پرچم دار هدایت و کانون نور ایمان و پیشوای اولیاءالله و نور برای هر کسی که مرا را اطاعت کند و هم چنین فرمود علی(ع) امیر مردم با ایمان،‌پیشوایی مقتین، رهبر کمال‌یافتگان و کسی که او را تصدیق کرد رستگار شد و کسی که او را تکذیب کرد ساقط شد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سخن گفتن از امام بر حق مسلمانان به دلیل شخصیت همه جانبه و متعالی او بسیار دشوار است لذا برای بهره جستن از چنین ایامی که مصادف با ولادت ‌آن حضرت و ایام اعتکاف رجبیه می‌باشد به چند موضوع از آموزه‌های مکتب علوی در بعد فردی و اجتماعی توجه کنیم.

لاریجانی ادامه داد: امام علی(ع) تقوا و زهد و شب و روز مردان خدا را اینگونه توصیف می‌کند بندگان خدا بدانید که تقوا،‌حصار و باروئی بلند و غیرقابل تسلط است و بی‌تقوایی حصار و باروئی پست از که مانع و حافظ ساکنان خود نیست و آن کسی که به آن پناه ببرد حفظ نمی‌کند.

رییس قوه مقننه در ادامه گفت: امام علی(ع) فرمود هرکس به گذشته اندوه نخورد و برای آینده شادمان نشود بر هر دو جانب زهد دست یافته است چقدر این حقایق شخصیت‌ساز را عالی بیان فرمودند و زهد را از عوام‌فریبی به کلی جدا کردند .

لاریجانی افزود: همچنین حضرت علی(ع) کلید تکوین واقعیت شخصیت افراد را در عبادت آزادگان و شب‌زنده‌داری توصیف کردند و فرمودند همانا گروهی خداوند را به انگیزه پاداش می‌پرسند و این عبادت تجارت پیشگان است و گروهی او را از ترس می‌پرستند این عبادت برده صفتان است و گروهی او را برای آنکه از او سپاسگزاری کرده باشند می‌پرستند این عبادت آزادگان است.

وی اضافه کرد: اما شب و روز مردان خدا در مکتب علوی چنان است که اگر در سبک زندگی انسانها تجلی یابد بهشت در دنیا یافته است. امام علی (ع) فرمود شب‌ها پاهای خود را برای عبادت جفت می‌کنند آیات قرآن را با آرامش شمرده شمرده تلاوت نمایند و با زمزمه آن آیات و دقت در معنی آن دوای دردهای خویش را بدین وسیله بدست آورند و هرچند از زبان قرآن می‌شنوند مثل این است که به چشم می‌بینند.

رییس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: عالی‌ترین حکمت‌های عملی را می‌توان از نهج‌البلاغه امام علی (ع) و سیره ایشان در اداره بهینه حکومت یافت چه در زمان رسول گرامی اسلام که امام علی(ع) در همه غزوات‌ حضور داشتند و چه در سالهای پس از رحلت پیامبر و چه دوران حکومت ایشان.

وی تصریح کرد: علی (ع) در دوران خلافتش سه دسته را از خود طرد کرد؛ اصحاب جمل که کور پرستان و طرفداران تبعیض بودند. گروهی قاسطین و احزاب صفین بودند که روح سیاست و تملق و نفاق داشتند و گروه سوم مارقین و احزاب نهروان یا خوارج هستند که روح‌شان، روح عصبیت‌های ناروا و خشک مقدسی‌ها و جهالت‌ها خطرناک بود و علی (ع) نسبت به همه اینها دافعه نیرومند و حالتی آشتی ناپذیر داشت.

لاریجانی در ادامه گفت: امام علی(ع) درباره حقوق مردم و حکومت می‌فرماید بزرگترین این حقوق متقابل حق حکومت بر مردم و حق مردم به حکومت است و فریضه الهی که برای همه حقوقی مقرر فرموده و این حقوق را مایه انتظام روابط و عزت دین آنان قرار داده است؛ مردم هرگز روی صلاح و شایستگی نخواهند دید مگر حکومتشان صالح باشد و حکومت‌ها هرگز به صلاح نخواهند آمد مگر توده مردم استوار و با استقامت شوند هرگاه توده ملت به حقوق حکومت وفادار باشند و حکومت حقوق مردم را ادا کند آن وقت است که حق در اجتماع محترم و حاکم خواهد شد و آن وقت است که ارکان دین به پا خواهد خواست و آن وقت است نشانه‌ها و علائم عدل بدون هیچگونه انحرافی ظاهر خواهد شد و آن وقت است سنت‌ها در مجرای خود قرار خواهد گرفت و محیط و زمانه محبوب و دوست‌داشتنی می‌شوند و دشمن از طمع بستن به چنین اجتماع محکم و استواری مایوس خواهد شد.

نوشته آماده حضور جلیلی در ائتلاف پیشرفت هستیم/ شورای نگهبان نظر هاشمی را تایید کرد اولین بار در momtaznews.com بهترین، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.