آمادگی بزرگترین کشتارگاه مرغ برای تامین ۵۰درصد مرغ تهران


آمادگی بزرگترین کشتارگاه مرغ برای تامین ۵۰درصد مرغ تهران

۰۹:۰۵ (پنج شنبه ۲۹ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

یک کارآفرین برتر کشاورزی گفت: بزرگترین کشتارگاه اتوماتیک مرغ کشور در صورت حمایت و تامین سرمایه در گردش، توان تامین ۵۰ درصد مرغ تهران را دارد.

هاشم خداداد کارآفرین برتر بخش کشاورزی و دارنده بزرگترین کشتارگاه اتوماتیک مرغ کشور گفت: علیرغم اینکه چند سال پیش به عنوان کشاورز و کارآفرین برتر انتخاب شدم و بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه در راه‌اندازی بزرگترین کشتارگاه مدرن و اتوماتیک مرغ کشور در ورامین سرمایه‌گذاری کردم، اما این کشتارگاه به دلیل مشکلات اخیر از قبیل کمبود نقدینگی برای خرید مرغ، با ظرفیت  ۱۰ تا حداکثر ۲۰ درصد کار می‌کند.

خداداد افزود: متأسفانه کمبود سرمایه در گردش برای خرید مرغ و  گرانی اخیر قیمت مرغ و محدودیت‌هایی که ایجاد شده مانع از ورود مرغ از سایر استان‌های کشور به استان تهران و کشتار آن به وسیله دستگاه‌های اتوماتیک شده است.

این دارنده کشتارگاه مرغ افزود: وقتی محموله‌های مرغ از سایر استان‌ها به مقصد تهران حرکت می‌کند، متأسفانه در بین راه از آن جلوگیری شده و مانع ورود به تهران می‌شود.

خداداد افزود: با توجه به بازار مصرف تهران، محدودیت ورود مرغ زنده برای کشتار به تهران باعث کمبود مرغ در بازار و دامن زدن به گرانی قیمت مرغ می‌شود.

خداداد افزود: کشتارگاه مدرن مرغ در ورامین اگر حمایت شود، می‌تواند مرغ را به صورت بهداشتی و با رعایت مسائل شرعی کشتار کرده و به صورت قطعات جداگانه و به انتخاب مشتری بسته‌بندی نموده و حتی محصولات جانبی مانند ناگت مرغ و نیز فرآوری سایر قسمت‌های آلایش مرغ انجام شود.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به ورامین، اظهار امیدواری کرد، بتواند در این سفر مشکلات بزرگترین کشتارگاه مرغ را با رئیس‌جمهور در میان گذاشته و قول حمایت مسئولان از این صنعت مهم را بگیرد.

خداداد تصریح کرد: اگر کشتارگاه ورامین با ظرفیت کامل کار کند می‌تواند ۵۰ درصد کل مرغ مورد مصرف تهران را به صورت بهداشتی کشتار و بسته‌بندی و به بازار عرضه کند.

.

.

.

..

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.