آمادگی دولت برای حمایت از رسانه ملی

جام جم آنلاین: رییس جمهوری با تبریک راه اندازی شبکه های پویا نمایی و ورزش با تاکید بر اینکه انسان، تشنه اطلاعات جدید و تنوع طلب است و این روحیه عامل رشد انسان به شمار می رود، اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی شبکه های متنوع تلویزیونی در زمینه میراث فرهنگی ، ایرانشناسی ، خانواده و دهها مورد دیگر به نیاز مخاطبان مختلف پاسخ داده شود . احمدی نژاد با اعلام آمادگی دولت برای حمایت از فعالیت های رسانه ملی در راه اندازی شبکه های مختلف، راه اندازی شبکه ورزش را در آستانه المپیک بسیار به موقع دانست.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد ظهر امروز در حاشیه جلسه دولت در مراسم افتتاح رسمی شبکه های پویانمایی و ورزش با بیان اینکه رسانه می تواند به خوبی بخش مهمی از نیازهای انسان را تامین کند انسان را موضوع اصلی آفرینش دانست.

 وی اظهار داشت: هر چقدر انسان بزرگتر می شود نیازمند اطلاعات و نشاط و ارتباطات بیشتر می شود و امروز رسانه پاسخگوی این نیازها می باشد و زندگی بدون رسانه بی معناست.

رییس جمهوری افزود : انسان هم نیازمند تفریح و استراحت است و هم به نشاط و یادگیری و آموزش نیاز دارد و امروز رسانه به خوبی بخش عمده ای از این نیاز را پاسخگو می باشد.

 احمدی نژاد با اظهار خرسندی از فعالیت ۱۸ شبکه تلویزیونی در کشور گفت : این شبکه ها بخشی از نیازهای اجتماعی مردم را تامین می کند .

رییس جمهور راه اندازی شبکه جدید پویانمایی را مهم و با ارزش برشمرد و گفت :‌ راه اندازی شبکه پویانمایی به منزله پایان ماموریت ما برای کودکان و نوجوانان نیست، این شبکه باید نیاز کودکان کشورمان را پاسخگو باشد.

وی در ادامه به اهمیت راه اندازی شبکه ورزش اشاره کرد و گفت : ورزش اوج نشاط، رقابت سالم و عامل ایجاد اندیشه های فعال است ، همانطور که ورزش نیاز امروز افراد است و بدون آن نمی توان زندگی سالمی داشت پویانمایی نیز به علت اینکه با روح و جان کودکان همراه می شود اهمیت بسزایی دارد.

احمدی نژاد اظهار امیدواری کرد: همه کسانی که در عرصه رسانه سعی دارند با عشق و محبت و آرمانخواهی روح کودکان این سرزمین را بنوازند و با عشق و هنر خود آنها را با پاکی آشنا کنند بتوانند این بخش ها را به خوبی مدیریت کرده و پیش ببرند .

رییس جمهور گفت: ایران از لحاظ ذخیره فرهنگی بسیار غنی است و معتقدم اگر یک شبکه بخواهد مباحث تاریخی کشورمان را به تصویر بکشد و برای کودک و بزرگسال جاذبه داشته باشد حداقل برای چندین سال کافی است .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه امروز انسان ها به یک اطلاع و یک فعل قانع نیستند ، خاطر نشان کرد : تنوع طلبی ، زیاده طلبی و زیاده خواهی جزء فطرت انسان است و باعث رشد انسان می شود .

رییس جمهور در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالای تاریخی و فرهنگی ایران در ابعاد مختلف افزود: بسیاری از منابع ادبی ایران از جمله شاهنامه و امثاالحکم سرشار از حکایتها و پندهای حکمت آموز است که پاسخگو و منبع بزرگی برای تولید آثار پویانمایی است.

وی با بیان اینکه جهان معاصر نقطه توقف نیست، گفت: هرچه به جلو می رویم تکامل جدید و افکار جدید بروز می کند و رسانه هایمان باید بتوانند پاسخگوی این نیازها باشند و وجود جوانان با استعداد در دانشگاهها می تواند نقطه اتکای رسانه ملی باشد.

احمدی نژاد با تقدیر از تلاش های رییس و کارکنان رسانه ملی در تولید آثار فاخر و راه اندازی شبکه های مختلف افزود: بسیاری از تولیدات کشورمان قابل عرضه به سایر کشورهاست که باید به آن توجه جدی کرد.

وی با حساس خواندن کار تولید برنامه برای کودکان و لزوم رعایت و درک فضای ذهنی کودکان در تولید آثار اضافه کرد: در این مسیر باید به سلایق مختلف توجه کرد و از دیدگاهها و نظرات مردم نیز بهره گرفت.

رییس جمهور همچنین با اعلام آمادگی دولت برای حمایت از فعالیت های رسانه ملی در راه اندازی شبکه های مختلف، راه اندازی شبکه ورزش را در آستانه المپیک بسیار به موقع دانست.
 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.