آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای تامین سوخت زمستان

بزرگترین تولید کننده گاز کشور برای تامین سوخت زمستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تاکید بر آمادگی کامل این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز کشور برای تامین سوخت زمستان گفت: هیچ نگرانی برای تولید حداکثری گاز در ماه های آینده وجود ندارد.
مهدی فکور در شیراز افزود: تابستان امسال همزمان با گرم شدن هوا و نیاز نیروگاه ها به گاز بیشتر، همه مراکز تولید گاز و  نیروهای عملیاتی به نحو مطلوب نیاز نیروگاه ها را تامین کردند.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر این که هیچ مشکلی برای تامین گاز مورد نیاز کشور در زمستان وجود ندارد، گفت: همزمان با اجرای تعمیرات اساسی در پالایشگاه های گاز، برنامه تعمیرات در همه واحدهای مناطق مرکزی تا پیش از آغاز زمستان انجام می شود.
وی همچنین از افتتاح میادین نفتی سروستان و سعادت آباد فارس تا پایان مهر خبر داد و گفت : براساس طرح توسعه اولیه ، روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت از این ۲ میدان تولید می شود و در مرحله دوم طرح توسعه، این رقم به روزانه ۲۵ هزار بشکه افزایش می یابد.
فکور افزود: تولید نفت خام در این ۲ میدان با ۱۲ حلقه چاه شامل یک حلقه چاه برای تزریق پساب و آب های نمک زدایی ، یک حلقه چاه برای تزریق گازهای همراه و ۱۰ حلقه چاه تولیدی برنامه ریزی شده است.
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، یکی از پنج شرکت اصلی تولیدی در ساختار شرکت ملی نفت ایران است که مسئولیت تولید گاز و نفت از ۷۳ مخزن شامل ۴۶ میدان گازی و ۲۷ میدان نفتی را به عهده دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.