آمادگی ۸۶ هزار وسیله نقلیه برای دور دوم سفرهای تابستانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از آغاز دور دوم سفرهای تابستانی از ۱۷ مرداد خبر داد و گفت: ۱۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۲ هزار مینی بوس و ۳۴ هزار سواری برون شهری زردرنگ در ناوگان جاده ای عمومی خدمات رسانی می کنند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شهریار افندی زاده گفت: ناوگان اتوبوس رانی شامل ۱۰۶۰۰ اتوبوس ویژه، ۲۴۰۰ دستگاه اتوبوس وی آی پی و ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس عادی است.

وی افزود: بهبود کیفیت خدمات رسانی، اطلاع رسانی سریع و دقیق و کاهش موانع و تلفات جاده ای در اولویت برنامه های دور دوم سوم سفرهای تابستانی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد طرح تابستانی سفر افزایش سطح ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای است و مرحله دوم این طرح از روز ۱۷ مرداد با همگرایی کامل نهادهای مسئول و خدمات رسان آغاز می شود و تا دوم مهر ادامه خواهد داشت.

شهریار افندی زاده گفت: پیش بینی می شود بالاترین تراکم ترافیک را داشته باشیم و از شهروندان می خواهیم حتما مسیر را هم جزء سفر بدانند و در افزایش ایمنی ترددها و داشتن سفری سالم در جاده ها سهیم باشند.

افندی زاده گفت: هموطنان می توانند پیش از سفر از طریق سامانه گویای ۱۴۱، از آخرین اطلاعات وضع راه های کشور آگاه شوند.

وی گفت: امسال در همه استان ها مرکز مدیریت راه ها ایجاد شده است و اطلاعات راه ها و آخرین وضع جاده ها در خصوص ترافیک و تردد را ثبت و به مرکز مدیریت راه های کشور ارسال می کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت: مرکز مدیریت راههای کشور، اطلاعات راهها را از طریق صدا و سیما و سایت www.iran141.ir به اطلاع عموم مردم می رساند
شهروندان همچنین می توانند از طریق سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ از وضع راهها مطلع شوند و انتقادها یا شکایت خود را با سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ مطرح کنند.

افندی زاده تاکید کرد شرکت‌ های حمل و نقل مسافربری برای جابه‌جایی مردم با همه ظرفیت و خدمات مناسب آمادگی دارند و شهروندان می توانند از طریق سایت های این شرکت ها بلیت خود را تهیه و با آسودگی سفر کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.