آمادگی برخی از معارضان سوری برای حضور در نشستی در تهران

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا علی اکبر صالحی شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری ‘نشست مشورتی تهران پیرامون سوریه باعنوان نفی خشونت،گفت وگوی ملی’که در هتل آزادی تهران باحضور نزدیک به ۳۰ کشور برگزار شد این مطلب را در پاسخ به پرسش ایرنا درباره چگونگی تشکیل گروه تماس از سوی کشورهای شرکت کنانده در نشست مشورتی امروز تهران بیان کرد.

وی افزود:یکی از شیوه های مرسوم در تعاملات بین المللی در زمان بروز چنین بحران هایی؛ ایجاد گروه تماس از سوی برخی کشورهای بی طرف است تا بتواند طرفین درگیر را مدیریت و همچنین زمینه های تفاهم وتعامل را فراهم کند.

صالحی با تاکید بر اینکه تحقق آتش بس و تشکیل گروه تماس برای مدیریت طرفین درگیر در سوریه نیاز به رایزنی بیشتر دارد گفت: منتظریم کدام کشورها علاقمند تشکیل گروه تماس هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: باید به نحوی عمل کرد که راه ها و پیشنهادات مطرح شده برای حل بحران سوریه بتواند موثر واقع شود.

وی در عین حال تصریح کرد که اگر بحران سوریه ادامه یابد به طور حتم زمینه های رشد افراط گرایی بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد. آن هم در حالی که غرب ادعای مقابله با افراط گرایی را دارد.

سیام×× ۲۰۲۳××۹۱۲۹××

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۲۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.