آمادگی برگزاری کلاس‌های حضوری را داریم/لزوم تامین استانداردهای آموزشی در سال آینده

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه در خصوص نحوه برگزاری کلاس های آموزشی این دانشگاه در نیمسال دوم تابع تصمیمات ملی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، گفت: تاکنون تغییری در نحوه آموزش دانشجویان ایجاد نشده اما هر زمان که این ستاد مجوز برگزاری کلاس های حضوری را صادرکند ما آمادگی اجرایی کردن آن را داریم.

دکتر امیرعلی سهراب پور در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص نحوه آموزش دانشجویان این دانشگاه در نیمسال دوم تحصیلی اشاره کرد و اظهار کرد: ما بیش از یک سال است که تجربه برگزاری کلاس های غیرحضوری را به دست آوردیم. شاید شروع این ویروس در کشور موجب غافلگیری دانشگاه ها شد. خوشبختانه ما با تامین زیرساخت ها در حوزه سخت افزار و نرم افزار و همچنین توانمندی اساتید و فراگیران هیچ مشکلی در ادامه وضعیت موجود دانشجویان از لحاظ آموزشی نداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما بحث کمیت در آموزش را از همان دو یا سه ماه ابتدایی شیوع کرونا تقویت کردیم و مسئله کیفیت آموزش را نیز در ماه های بعد تامین نمودیم و به جرأت می گویم که ما در شرایط خیلی خوب آموزشی از نظر کیفیت و کمیت هستیم. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در خصوص برگزاری حضوری یا مجازی کلاس های آموزشی بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است گفت: هر زمانی که این ستاد اعلام کند که کلاس ها کلا حضوری برگزار شوند ما ظرف یک هفته می توانیم این برنامه را اجرایی کنیم و یا اگر قرار بر ادامه شرایط فعلی آموزش تا دو سال آینده هم باشد ما آمادگی آن را داریم.

سهراب پور تاکید کرد: در حال حاضر نحوه برگزاری کلاس های آموزشی دانشجویان علوم پزشکی تهران تغییری نکرده است و کلاس ها همچنان مجازی برگزار می شوند.

لزوم برنامه ریزی برای تامین استانداردهای آموزشی در سال آینده

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین بر لزوم برنامه ریزی برای تامین استاندارهای آموزشی دانشجویان علوم پزشکی در سال آینده تاکید کرد.

دکتر سهراب پور با اشاره به کسب موفقیت این دانشگاه در رتبه بندی خدمات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (راد) را در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸، گفت: این موفقیت نتیجه وقت و انرژی صرف شده توسط دست اندرکاران حوزه آموزش دانشگاه اعضای هیات علمی و کارشناسان توانمند و با هوش است اما با وجود این موفقیت ها باید استانداردهای آموزشی دانشگاه در سطح بالا و برنامه ریزی برای سال آینده حفظ شوند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.