آمادگی تهران برای ادامه مذاکرات با آژانس انرژی اتمی/اظهارات آمانو مورد بررسی قرار گیرد

۱۳خردادماه،

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اظهارات آمانو پیرامون برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: تاکنون ده دور مذاکره میان ایران و آژانس برگزار شده و ما آماده ادامه مذاکرات برای رسیدن به یک چارچوب معین هستیم تا همه مسائل مورد نظر آمانو در آن مورد بررسی قرار گیرد.

” سید عباس عراقچی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در خصوص اظهارات دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مبنی بر اینکه در تلاش برای کاهش نگرانی ناشی از برنامه هسته‌ای ایران هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده است، گفت: ما این گزارش‌ها را سازنده نمی‌دانیم و همانطور که بارها اعلام کردیم جمهوری اسلامی ایران براساس قواعد ان پی تی و موافقت نامه پادمان به همه تعهدات خود پایبند است.

وی ادامه داد: اگر انتظاراتی بیش از تعهدات از جمهوری اسلامی ایران وجود دارد باید در چارچوب مذاکرات با آژانس مشخص شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: تاکنون ده دور مذاکره میان ایران و آژانس برگزار شده و ما آماده ادامه مذاکرات برای رسیدن به یک چارچوب معین هستیم تا همه مسائل مورد نظر آمانو در آن مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است؛ یوکیا آمانو دبیرکل آژانس انرژی اتمی در نشست سی و پنج کشور عضو شورای حکام اعلام کرده که در تلاش برای کاهش نگرانی ناشی از برنامه هسته‌ای ایران هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده و در مذاکرات قبلی تنها حول یک محور چرخیده‌ایم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.