آمادگی داعش برای جنگی دو ساله در منطقه

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۹۶۸۲

آمادگی داعش برای جنگی دو ساله در منطقه

در گزارشی به سازمان ملل مطرح شد؛

آمادگی داعش برای جنگی دو ساله در منطقه

خبرگزاری ممتاز: براساس تازه ترین گزارش ارائه شده به سازمان ملل متحد، داعش برای جنگی دو ساله تسلیحات و مهمات در اختیار دارد.

چهارشنبه ۲۸ آبان – ۱۲:۳۹

به گزارش گروه ترجمه ایمنا و به نقل از گاردین، مطابق با تازه ترین گزارشی که در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است، گروه تروریستی داعش انواع تجهیزات لازم اعم از سلاح، مهمات و وسایل نقیله را برای جنگی دو ساله در عراق و سوریه در اختیار دارد.
براساس این گزارش در این شرایط حتی اگر حملات هوایی ضد داعش به رهبری امریکا در راستای انهدام نفربرها، وسایل نقیله و سلاح‌های سنگین داعش باشد، چیزی نخواهد توانست مانع فعالیت حجم گسترده‌ای از سلاح و مهمات سبک این گروه تروریستی شود. سلاح‌هایی که داعش را برای ادامه جنگ و درگیری در همین سطح تا دو سال دیگر تجهیز می‌کند.
به گفته تحلیل گر این گزارش، داعش نه تنها ثروتمندترین بلکه مجهز ترین گروه تروریستی جهان محسوب می‌شود.
در این گزارش آمده است که سازمان ملل متحده می‌بایست در جهت جلوگیری از دستیابی گروه تروریستی داعش به منابع مالی و سلاح اقداماتی را صورت دهد.
بر همین اساس، سازمان ملل می‌بایست موج تازه‌ای از تحریم‌ها را وضع نماید تا پیکره اقتصادی داعش را منقطع گرداند. در بخش مهمی از این گزارش از کشورهایی که مرز مشترک با منطقه تحت محاصره داعش دارند خواسته شده تا ورود و خروج محموله و تانکرهای نفتی از این مرزها را توقیف کنند.
بنابر توصیه تنظیم کننده این گزارش، به منظور جلوگیری از تسلیحات و منابع مالی داعش، سازمان ملل می‌بایست هر گونه پرواز هوایی از این منطقه به خاک کشورهای عضو این سازمان و بالعکس را منع کند، البته به استثنای پروازهایی که برای انجام امور بشردوستانه صورت می‌گیرد.
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.