آمادگی دانشکده پیراپزشکی تهران برای ارایه آموزش” پزشکی از راه دور”

۱۳م اسفند ،

2-99.jpg

معاون بین الملل دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در ایران فعالیت ها و برنامه ها در راستای پزشکی از راه دور به تازگی به راه افتاده است افزود: برای پیشرفت در این بخش ضمن آموزش نیاز به نرم افزارهای تجهیزات و با قدرت انتقال بالاست که کشور ما در ابتدای راه است.

دکتر مینو شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در نمایشگاه نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران کانون های متعددی وجود دارد که یکی از آن ها کانون سلامت از راه دور است که در حال حاضر مراکز تحقیقاتی، دانشکده ها و دو بیمارستان از جمله بیمارستان فیروزگر و امیرعلم در حال راه اندازی کانون سلامت از راه دور می باشند.

وی در ادامه افزود: دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بخش آموزش پزشکی از راه دور را برای پزشک، بیمار و پرستار و همه کسانی که در سیستم سلامت درگیر می باشند و می توانند آموزش های لازم را ببینند مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه نرم افزارها و تجهیزات پیشرفته ای نظیر موبایل با قابلیت انتقال اطلاعات بالا و اینترنت پر سرعت برای راه اندازی سلامت از راه دور نیاز است گفت: با تکمیل امکانات و تصحیح ساختار امکان درمان تشخیص و آموزش از راه دور برای بیماران فراهم می گردد.

وی با اشاره به اینکه پزشکان حاذق نمی توانند در مناطق محروم حضور پیدا کنند افزود: از جمله امکاناتی که پزشکی از راه دور در اختیار بیماران مناطق دور افتاده می گذارد این است که بدون جا به جایی می توانند با پزشکان و مراکز درمانی معتبر در ارتباط باشند و مراحل درمان را از آن طریق طی کنند.

شهیدی با بیان اینکه در کشور های پیشرفته و مدرن اعمال جراحی از طریق کنترل پزشک از راه دور و توسط رباط انجام می گردد اظهار داشت: در ایران هنوز در ابتدای راه پزشکی از راه دور هستیم و در حال حاضر برنامه هایی آموزشی و تشخیص بیماری از راه دور را دنبال می کنیم و بقیه مراحل این سیستم با شرایط فعلی در کشور امکان پذیر نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.