آمادگی مجری صنعتی سازی مسکن برای ساخت خانه در مناطق زلزله زده

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران (مپسا ) در روز سه شنبه نوشت: بار دیگر زلزله بخش دیگری از خاک میهن پرگوهر را در هم نوردید و زنگ خطری دیگر برای تعجیل در علمی ساختن و دانش بنیان کردن ساختار زیربنایی مسکن در کشور را به صدا درآورد.

‘کشور ما اقلیمی زلزله خیزدارد و تنها راه‌ حلی که می‌تواند ما را از متحمل شدن هزینه‌های گزاف امداد و نجات، درمان و ساخت و ساز دوباره و از همه مهمتر جان ومال مردم عزیزمان حفظ نماید، تمرکز بر روی ساخت و ساز به شیوه علمی و البته صنعتی است’

مجری طرح صنعتی سازی مسکن در کشور در اطلاعیه خود می افزاید:در سطح جهان سال های زیادی است که صنعتی سازی ساختمان، جان هزاران نفر را در برابر زلزله حفظ کرده ، درعین حال ایران نیز چند در سالهای اخیر به این کاروان ملحق شده است .

مپسا با قید این مهم که صنعتی سازی اکنون به عنوان رسالتی مهم مورد توجه مسولان قرار گرفته افزوده است :این شرکت در کشور با ارائه تحقیقات وسیع و انجام دو پروژه (پایلوت) صنعتی سازی مسکن در شهر جدید پرند توانسته این مهم را به صورت امری واجب و لاینفک از امور دیگر زیر بنائی کشور نهادینه سازد.

مجری صنعتی سازی مسکن در کشور در ادامه ضمن ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده از زلزله اخیر(آذربایجان شرقی )آمادگی خود را جهت همکاری در تسهیل و سرعت بخشیدن به ساخت و ساز به شیوه صنعتی سازی در دوره زمانی کوتاه برای زلزله زدگان ابراز داشته است.

نمایندگان رئیس جمهوری در اسفند ماه ۱۳۸۶ در مصوبه ای مپسا را به عنوان مجری طرح صنعتی سازی مسکن در کشور برای احداث واحد های مسکونی به روش صنعتی تعیین کردند .

زلزله ۲٫ ۶ درجه ریشتری در ساعت ۵۳٫ ۱۶ روز ۲۱ مرداد ماه جاری در شهرستان اهر ، ورزقان و توابع ۱۱۵ روستا را بین ۴۰ تا ۶۰ درصد تخریب کرد و چهار تا پنج هزار واحد مسکونی نیز در مناطق روستایی آسیب دیدند .

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۷۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.