آمادگی مجلس جهت تدوین سند فناوری اطلاعات

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد جهت تدوین سند بالادستی فناوری اطلاعات و ارتباطات با بکارگیری نخبگان این بخش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را یاری دهد.
به گزارش موبنا دکتر جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که میزبان دکتر رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیئت همراه وی در مرکز پژوهش‌ها بود، با بیان این مطلب بر انجام آسیب شناسی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش بالادستی، تاکید کرد و گفت: در زمینه استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات نیاز به فرهنگ سازی داریم تا گامی در جهت توسعه کاربردی برداریم.
درهمین حال دکتر رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در سخنانی با بیان اینکه زینت کشور ما منابع زیرزمینی و نفت نیست، اظهار داشت: رویکرد کشورهای پیشرفته از رویکرد مبتنی بر استفاده از منابع زیرزمینی به رویکرد مبتنی بر دانش تغییر یافته که این مهم نیز با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق شده است.
وی افزود: گرچه در این زمینه کشورمان کارهایی انجام داده و به پیشرفت هایی هم دست یافته ولی این پیشرفت ها را کافی نمی‌دانیم بنابراین جهت بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، به یک سیاست گذاری منسجم برای تدوین یک سند اجتماعی نیازمندیم.
در پایان مقرر شد همایشی در موضوع سیاست‌گذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور با محوریت مرکز پژوهش‌های مجلس و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذرماه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شود.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.