آمادگی مسن ترین فارغ التحصیل دانشگاه برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد

آمادگی مسن ترین فارغ التحصیل دانشگاه برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد

عجبشیر، مراغه – مسن ترین فارغ التحصیل کشور خود را برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی آماده می کند.
مسن ترین فارغ التحصیل دانشگاه خود را برای کارشناسی ارشد آماده می کند

میرقنبر حیدری شیشوان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون در کنار دو نوه خود که در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند، برای ادامه تحصیل در این مقطع مطالعه می کنم.

وی با بیان اینکه نمی خواهد در درس خواندن از نوه های خود عقب بماند، ادامه داد: علاقه زیادی به مطالعه دارم و می خواهم جوانان بدانند که در هر سنی می توان به تحصیل ادامه داد.

وی اظهار کرد: مدرک کارشناسی خود را به عنوان مسن ترین دانشجوی کشور، در رشته علوم اجتماعی در سن ۸۲ سالگی از دانشگاه آزاد تبریز گرفتم.

وی یادآور شد: متولد ۱۳۰۹ در روستای شیشوان عجب شیر بوده و ۳۷ سال پیش دیپلم خود را در رشته ادبیات و علوم انسانی گرفتم و از همان سال برای ورود به دانشگاه تلاش کردم.

وی می گوید: اولین بار در سال ۱۳۵۵ در آزمون سراسری شرکت کردم ولی موفق به ورود به دانشگاه نشدم و بعد از آن هم بارها در آزمون شرکت کردم ولی قبول نشدم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار انجام کار اداری، هر وقت فرصتی پیش می آمد درس می خواندم، تا اینکه بعد از ۲۵ بار شرکت در آزمون، در سال ۱۳۸۰ موفق به ورود به دانشگاه شدم.

این فارغ التحصیل دانشگاه اضافه کرد: من شش نوه و دو نتیجه دارم و به رغم تفاوت سنی زیاد با همکلاسی های خود، آنان در فراگیری درس ها به من کمک می کردند.

میرقنبر حیدری شیشوان، بازنشسته وزارت کشور بوده و تا چند سال پیش در فرمانداری عجب شیر کار می کرد و او تا به حال یک جلد کتاب نوشته و چندین بار هم در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نامزد شده است.

‘فراز و نشیب زندگی’ عنوان کتابی است که میرقنبر در آن، خاطرات زندگی اش را نوشته و سرگذشت خود را بازگو کرده است.

شهرستان عجب شیر با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت درفاصله ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

مسن ترین فارغ التحصیل دانشگاه

 

کارشناسی ارشد


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.