آمادگی مصری‌ها برای برگزاری تظاهرات میلیونی/مرسی امروز سخنرانی می‌کند

۰۳م آذر ،

alquds-5.jpg

در حالی که درگیری‌های خیابان‌ «محمد محمود» وارد پنجمین روز خود شد مصری‌ها امروز (جمعه) با بستن راه‌های منتهی به میدان التحریر خود را برای برگزاری تظاهرات میلیونی در اعتراض به تصمیمات اخیر محمد مرسی آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی المحیط، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که تعداد مجروحان درگیری‌های خیابان «محمد محمود» از زمان آغاز آن تاکنون به ۱۵۲ تن رسید.

مسوولان پزشکی این کشور اعلام کردند که مصدومان بیشتر از ناحیه سر و صورت و همچنین شکستگی استخوان‌ها مجروح شده‌اند.

درگیری‌های خیابان محمد محمود وارد پنجمین روز خود شده است و مردم این کشور همچنان با نیروهای امنیتی درگیر می باشند. این درگیری‌ها به دنبال تلاش مصری‌ها برای بزرگداشت درگیری‌های خیابان محمد محمود در جریان سال قبل که ۴۵ کشته بر جای گذاشت، آغاز شد.

این در حالی است که مردم این کشور از اولین ساعات آغاز صبح امروز ورودی‌های منتهی به میدان التحریر را برای برگزاری تظاهرات میلیونی بسته و همچنین تحصن نامحدود در اعتراض به تصمیمات محمد مرسی و افزایش اختیاراتش برگزار کرده‌اند.

بر اساس این دستورات، رئیس جمهوری مصر اعلام کرده که هیچ نهاد و سازمانی نمی‌تواند از دستورات وی سرپیچی کند و یا آنها را انجام ندهد.

در این راستا محمد مرسی قرار است دربارهٔ تصمیمات اخیر خود امروز سخنرانی کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.