آمادگی معاینه فنی سالانه ۳،۵ میلیون خودرو پایتخت را داریم

رییس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران:

آمادگی معاینه فنی سالانه ۳،۵ میلیون خودرو پایتخت را داریم

عصرخودرو : رییس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از آمادگی این ستاد برای انجام معاینه فنی سالانه ۳،۵ میلیون خودرو در پایتخت خبر داد و گفت: روزانه ۶۰ نفر در تصادفات رانندگی کشور کشته می‌شوند که در صورت انجام معاینه فنی می‌توان شمار این کشته‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

به نقل از ایسنا، مهندس رضوی در حاشیه طرح «معاینه فنی خودروهای خدمتی پلیس پایتخت» که صبح یکشنبه با حضور خودروهای یگان‌های مختلف انتظامی و راهنمایی و رانندگی در مرکز معاینه فنی بیهقی آغاز شد افزود: امروز پلیس موضوع معاینه فنی را از خود شروع کرده تا در زمان برخورد دیگر بهانه‌ای برای خودروهای فاقد معاینه فنی نباشد.

وی افزود: ۱۲ مرکز با ۳۸ خط روزانه برای ۵ هزار خودرو در تهران معاینه فنی صادر می‌کنند.

رضوی با اشاره به اینکه ۲،۵ میلیون دستگاه خودرو در کشور باید نسبت به انجام معاینه فنی اقدام کنند افزود: این در حالی است که متاسفانه شمار خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه در طرح تابستانه و ایام عید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی تشدید می‌شود،گفت: از پلیس انتظار داریم تا برخورد با این دسته از خودروها در طول سال به صورت مستمر ادامه یابد.

به گفته وی به غیر از خودروهای شخصی که سالانه یک بار برای انجام معاینه فنی باید مراجعه کنند، اتوبوس‌ها سالی دو بار و تاکسی‌ها سالی چهار بار باید معاینه فنی بگیرند که در این خصوص تسهیلات ویژه‌ای نیز برای این بخشهای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است.

یکشنبه ۱۸ تیر   ۱۰:۳۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.