آمادگی وزارت نفت برای واگذاری هلدینگ خلیج فارس

وزارت نفت تمام مراحل کاری و مسایل مالی را برای واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس به صورت کامل انجام داده است زمان واگذاری این شرکت بستگی به نظر وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی دارد.

محسن خجسته مهر معاون وزیر در برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس، با بیان این مطلب گفت: وزارت نفت تمام مراحل کاری و مسایل مالی همچنین سازوکار واگذاری را به صورت تکمیل انجام داده است تنها نظر وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی باقی مانده است هر موقع اعلام کنند وزارت نفت آمادگی لازم برای واگذاری را دارد.

وی برای مقابله با حملات سایبری به شبکه های اینترنتی در وزارت نفت، تصریح کرد: سیاست وزارت نفت براین است که برای مقابله با حملات احتمالی از سازوکارهای بومی و ناشناخته استفاده کند.

خجسته مهر اظهار داشت: در طی یکی دو سال اخیر شرکت های مختلفی در این زمینه کار می کنند بررسی هایی که صورت گرفته نشان دهنده این است که باید از سازوکارهای بومی خودمان استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: وزارت نفت و دولت  در نظر دارند در راستای بومی شدن تجهیزات به بخش خصوصی کمک کنند و این موضوع اولویت اساسی وزارت نفت است./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.