آمادگی وزارت کشور برای اخذ رای الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴ حوزه انتخابیه کشور

۳۱فروردین۱۳،

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: فرآیند اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۴ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیکی برگزار می گردد.

امیر شجاعان افزود: رای الکترونیکی در انتخابات آِینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه های انتخابیه ای اخذ می گردد که در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز رای گیری به صورت الکترونیکی انجام شد. این موضوع در ستاد انتخابات کشور به تصویب رسیده اما هنوز در شورای نگهبان تایید نشده است.

شجاعان تصریح کرد: سه دستگاه الکترونیکی برای هر شعبه اخذ رای الکترونیکی در نظر گرفته شده است که البته در بعضی از شعبه ها تعداد دستگاه ها افزایش می یابد. این سه دستگاه شامل یک دستگاه ویژه مجری، یک دستگاه ویژه ناظر شورای نگهبان و یک دستگاه نیز جهت صندوق اخذ رای الکترونیکی خواهد بود.

مشاور وزیر کشور افزود: کاربری دستگاه برگزاری الکترونیکی انتخابات بسیار آسان است و اشخاص کم سواد هم می توانند به راحتی با آن کار کنند و فقط کافی است شماره نامزد مورد نظر خود را بدانند.  این دستگاه راهنمای صوتی دارد و اشخاص می توانند از این راهنما نیز استفاده کنند.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۱۷اردیبهشت ماه سال آغاز می گردد.

همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که ۲۴ خرداد ماه برگزار می گردد، انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در چهار حوزه انتخابیه شهرستان های دماوند و فیروزکوه در استان تهران، شهر ایلام در استان ایلام، شهرستان تویسرکان در استان همدان و شهرستان تنکابن در استان مازندران برپا می گردد.  انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز ۲۴ خرداد ماه سال در دو استان آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می گردد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.