آمادگی پلیس برای دور دوم سفرهای تابستانی

عصر خودرو : رئیس پلیس راهور کشور گفت: پلیس و دستگاه های امدادی برای دور دوم سفرهای تابستانی آمادگی دارند و پیش‌بینی می کنیم کارها از عصر امروز آغاز شود.

به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی مرحله دوم طرح تابستانی اظهار داشت: طرح تابستانی امسال ویژگی خاصی دارد که نسبت به سالهای قبل متفاوت است. در طرح امسال روز قدس، نماز عید سعید فطر، تعطیلات ۵ روزه و برگزاری اجلاس سران عدم تعهد را داریم.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم سفرهای دور دوم تابستان از بعد از ظهر امروز آغاز شود، ضمن اینکه در زمان برگزاری اجلاس سران عدم تعهد ۵ روز تهران تعطیل است و بسیاری از سران به ۱۰ استان سفر می کنند. همچنین مرحله آخر دور دوم سفرهای تابستانی از هفته آخر شهریور ماه آغاز می شود.

به گفته رئیس پلیس راهور یکی از تفاوت های مهم مرحله دوم سفرهای تابستانی این است که در تمام شهریور ماه شاهد سفرهای تابستانه هستیم، به همین علت ممکن است با ترافیک نیمه سنگین در جاده ها روبرو شویم. پلیس از مردم می خواهد سفرهای خود را به روزهای آخر تابستان موکول نکنند و وقت بیشتری را نسبت به روزهای عادی برای سفر در نظر بگیرند.

مومنی با اعلام اینکه در شهریور ماه باید در هر ۱۰ کیلومتر از جاده های کشور یک نیروی امدادی، خدماتی یا پلیس حضور داشته باشد، افزود: تمرکز ما روی نقاط هدف بویژه مناطقی که دارای بیشتری تصادف بوده اند، است. همچنین پلیس ترافیک شهری باید برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در شهرهای بین مسیر برنامه ریزی کند.

وی با اعلام اینکه فصل گرما موجب برهم خوردن تمرکز رانندگان می شود، تصریح کرد: خستگی و خواب آلودگی در فصل تابستان بیشتر از سایر فصلهاست و در روزهایی که دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه برسد، شاهد افزایش تصادفات هستیم.

رئیس پلیس راهور خواستار توسعه کمپ ها و استراحتگاه ها در جاده های کویری شد و ادامه داد: باید مکانی برای استراحت رانندگان و رفع خستگی وجود داشته باشد و کمپ ها و استراحتگاه ها در جاده ها بویژه جاده های کویری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه پوشش راه روستایی از سوی پلیس راه، سازمان راهداری و نیروهای امدادی آغاز شده است، بیان کرد: با توجه به آسفالته کردن جاده های روستایی سرعت در این مناطق تا بیش از ۴۰ کیلومتر افزایش یافته و موجب شده که تصادفاتی به دلیل افزایش سرعت پیش آید.

مومنی با اشاره به اینکه بیشترین آمار سوانح ترافیکی در شهریور ماه رخ می دهد، افزود: اگر بتوانیم تصادفات شهریور ماه را کنترل کنیم با توجه به کاهش تلفات در چند ماهه اول سال تا پایان سال روند کاهشی تصادف را شاهد خواهیم بود.

به گفته پلیس راهور خودروهای حمل و نقل عمومی مانند کامیون ها، تریلرها و کامیونرها به دلیل نداشتن چراغ کافی در شب کمتر دیده می‌شوند، به همین دلیل طی فراخوانی باید برچسب روشنایی روی تمامی این وسایل نقلیه نصب شود.

وی در پایان تاکید کرد: میزان تلفات هر ۵ روز جاده های کشور با کشته های حادثه زلزله آذربایجان برابر است، اما چون به صورت پراکنده انجام می شود، نمود آنچنانی ندارد.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.