آمادگی کاخ گلستان برای ثبت درفهرست میراث جهانی یونسکو

آمادگی کاخ گلستان برای ثبت درفهرست میراث جهانی یونسکو

به گزارش شبکه ایران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مسعود شریفی گفت:در راستای آماده سازی مجموعه ارزشمند گلستان برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو،اقدامات مرمتی و ساماندهی از ۲ سال گذشته در بخش موزه ها،گنجینه ها،باغ ایرانی،مرمت کاشی های تاریخی ،رنگ آمیزی،مبلمان،نورپردازی وسامانبخشی در حریم کاخ در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به برنامه ریزی و اجرای برنامه های کلان فرهنگی،هنری وپژوهشی در کاخ گلستان که از دست آوردهای مهم و منحصر به فرد این مجموعه به شمار می آید خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی درتلاش برای ثبت جهانی کاخ گلستان به عنوان شناسنامه و قلب پایتخت از حضور بهترین اساتید مرمت و نظارت فنی مستمر و کارشناسی در همه بخشها بهره برده و این مجموعه را در پروسه سامانبخشی قرار داده است.
او با ابراز تعجب از اقدام برخی رسانه ها مبنی بر غیر اصولی جلوه دادن اقدامات مرمتی در این مجموعه کم نظیر گفت: پس از انقراض دوره قاجار تا کنون فعالیت های سامان بخشی،مرمتی و بهینه سازی قابل ملاحظه ای در کاخ گلستان انجام شده است.از سال گذشته نیز با نظارت معاونت میراث فرهنگی کشور و استقرار گروه کارآشنای ثبت جهانی آثار در کاخ برای تهیه پرونده ثبت ، پرونده کامل و ارزشمندی به ایکوموس ارائه شده است.
شریفی با تاکید به موقعیت کاخ گلستان به عنوان تنها بنای تاریخی تهران که از قابلیت ثبت جهانی برخوردار است تاکید کرد:بدون شک اکنون که زمان حضور و بازدید کارشناسان ایکوموس از مجموعه فرا رسیده ، دغدغه همه دست اندر کاران پرونده ثبت جهانی مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان بر این است که با تلاش مضاعف شرایط نهایی را برای تحقق این مهم فراهم کنند.
مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی گلستان در ادامه گفت:انتظار ما از رسانه ها به عنوان حامیان و تاثیر گذاران در سرعت بخشیدن به تحقق این افتخار برای کشور این است که با همراهی و اطلاع رسانی مناسب و صحیح همانند گذشته واقعیت های انجام شده را منعکس کنند.
او در پایان گفت:در مسیر کار سنگین و تخصصی ثبت جهانی مجموعه ارزشمند کاخ گلستان از هرگونه نگاه کارشناسی و انتقاد سازنده و موثر استقبال خواهیم کرد.

پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.