آمادگی ۲٫۵ میلیونی دانش آموز ایرانی در برابر زلزله

۳۱اردیبهشت،

معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: تا پایان سال جاری ۱۵ هزار مربی به همراه ۲٫۵میلیون دانش آموز با شرکت در طرح ملی دادرس در برابر زلزله آماده خواهند شد.

سید علی قنبری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طرح ملی دادرس، مخفف عبارت  دانش آموزآماده در روزهای سخت، با هدف آموزش امداد و مهارت های اولیه امدادی در مقطع راهنمایی و همچنین  تشکیل تیم دادرس مدارس در سطح کشور به منظور رسیدگی امداد های اولین و درمان های امدادی پیش از حضور جمعیت هلال احمر در محل اتفاق دیده است.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران در معرض مخاطرات و آسیب ها وبلا های طبیعی، درصد خطر پذیری بالایی دارد عنوان کرد:  در گام اول ۵ هزار مدیر از مدارس کشور در این زمنیه آموزش لازم و ضروری با عناوین پناهگیری و تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، پانسمان، پاندار، آتل بندی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی و اسکان اضطراری را فرا گرفته اند.
منیری با بیان اینکه فرزندان ما بخش قابل توجهی از روز خود را در مدارس می گذرانند تصریح کرد: این طرح به واسطه مدیران آموزش دیده و با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت تندرستی وزارت آموزش و پرورش به مرحله اجرا رسید.
 وی همچنین اظهار داشت: از ابتدای ماه مهر ۱۰ هزار مربی وارد مرحله دوم این طرح و آموزش های مختلف را تا پایان سال جاری خواهند شد.
منیری با اشاره به محتوای آموزشی کتابهای تدریس شده و منبع آموزش این طرح،در موسسه آموزش عالی هلال احمر، گفت:  در هر مدرسه از بین دانش آموزان شرکت کننده یک تیم دادرس انتخاب خواهند شد که زیر نظر مربی خود اقدامات اولیه درمانی را بر عهده می گیرد.
وی در خاتمه اظهار داشت: قوی ترین تیم دادرس مدارس در انتها با سه مسابقه ی  دادرس شهرستانی، المپیاد استانی و المپیاد کشوری  با ارزیابی سریع ترین و صحیح ترین مجری مفاهیم هشت  گانه مذکور انتخاب خواهند شد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.