آمادگی ۲۳۴ تیم پلیس راه

۱۶م آذر ،

آمادگی ۲۳۴ تیم پلیس راه

۸۰ اکیپ راهداری در جاده های کردستان مستقر شدند

کردستان از جمله استانهای سردسیر کشور است که به سبب شرایط جوی تردد وسائل نقلیه در جاده های این استان در فصل های پائیز و زمستان با مشکل مواجه می گردد و سازمان های مسئول نیز تمهیدات مختلفی را انجام می دهند.

  به نقل از مهر، رزمایش مجریان طرح زمستانی پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان صبح پنجشنبه با حضور مسئولان ادارات کل راه و شهرسازی و راهداران، حمل و نقل و پایانه، اورژانس، هلال احمر و امدادگران، یگان امداد، آتش نشانی و امداد خودرو آغار شد.

رئیس پلیس راه های استان کردستان در این رزمایش از آمادگی ۲۳۴ تیم ثابت و سیار و استقرار آنها در محورهای مواصلاتی سطح استان خبرداد و گفت: ۱۵۶ تیم از این میزان به صورت ثابت و ۷۸ تیم به صورت پشتیبان آماده ارائه خدمت می باشند.

رمضان نادری افزود: ۱۵۶ تیم ثابت پلیس راه در ۱۳ مرحله هفت روزه و در مجموع ۹۵ روز در جاده های بین شهری استان کردستان مستقر می شوند آماده نظارت بر اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سراسر جاده های برون مرزی این استان می باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به بحران سال قبل که در اسفند ماه استان کردستان را در شرایط متفاوتی نسبت به سال های قبل قرار داد امسال تیم های عملیاتی بیشتری برای کنترل وضعیت جاده های استان استقرار یافته اند و انتظار می رود که مردم نیز با آنها همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان کردستان ادامه داد: سال قبل بیش از هزار دستگاه خودرو در جاده های استان گرفتار کولاک و برف شدند که با تلاش شبانه ریزی نیروهای امدادی استان نجات یافتند و باید در سال جاری تمهیدات لازم در این بخش صورت گیرد.

نادری به وضعیت تصادفات و تلفات جانی سال قبل در زمستان قبل اشاره کرد و یادآور شد: در بحث وضعیت تصادفات در طرح زمستانی ۹۰ خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیری بودیم و پیش بینی می گردد با تصمیماتی که امسال اتخاذ شده این کاهش ادامه یابد.

وی از کاهش ۲۱ درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات برون شهری در هشت ماه قبل در استان کردستان خبرداد و بیان کرد: خوشبختانه امسال در بحث تصادفات ۱۳ درصد کاهش داشته ایم و باید این روند کاهش در کردستان همچنان ادامه داشته باشد.

استقرار ۸۰ اکیپ راهداری در جاده های کردستان

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان نیز در حاشیه این رزمایش در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برای اجرای طرح زمستانی سال ۹۱ از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان ۸۰ اکیپ راهداری در جاده های کردستان استقرار یافتند.

محمد راشد مدرس گرجی افزود: این ۸۰ اکیپ را ۸۰۰ نفر از عوامل راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در قالب ۳۰ راهدارخانه ثابت و سیار تشکیل می دهند که به صورت ۲۴ ساعته در محورهای مواصلاتی سطح استان مستقر می باشند.

وی گفت: امسال برای پاکسازی و برفروبی جاده های بین شهری و روستایی استان کردستان  ۰۰ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین راهداری آمادگی لازم را برای مقابله با بحران های احتمالی دارند.

۱۷ پایگاه هلال احمر آماده ارائه خدمات به مسافران است

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: برای ارائه خدمات به مسافران در راه های استان کردستان ۱۷ پایگاه ثابت و سیار تجهیز شده اند.

پیام جلالی ادامه داد: از این تعداد هشت پایگاه به صورت ثابت، هشت پایگاه به صورت سیار و یک پایگاه امداد کوهستان آماده مقابله و کمک رساندن در شرایط بحران می باشند.

وی یادآور شد: ۱۸ اکیپ نیز به عنوان پشتیبان مجهز به تجهیزات لازم و آمبولانس و خدورهای امداد و نجات آماده امدادرسانی در مواقع ضروری می باشند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: ۱۷ تیم چهار نفره به صورت روزانه برای انجام عملیات های جستجو، نجات، رهاسازی، اسکان و تغذیه اضطراری در محورهای مواصلاتی سطح استان کردستان مستقر شده اند.

در کنار این اقدامات سایر سازمان ها و دستگاه های متولی در کردستان نیز آمادگی همکاری در راستای اجرای طرح زمستانی را دارند.

پنجشنبه ۱۶ آذر   ۱۴:۲۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.