آماری که زیبنده صنعت مخابرات نیست

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

علی شمیرانی – پرونده سیزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی یا همان ایران تلکام هم در کمال آرامش و بر خلاف برادر بزرگتر و پرتنش خود یعنی الکامپ iبه پایان رسید. iبه هر حال یکی از ویژگی‌های نمایشگاه مخابرات کشور ثبات در مدیریت برگزاری آن است که با توجه iبه کشمکش‌هایی که در نمایشگاه الکامپ شاهد آن هستیم در نوع خود قابل توجه و iبه قول بعضی سوال برانگیز است.
نمایشگاه تلکام ۲۰۱۲ امسال در سالن‌های ۶الی ۱۳ و ۲۷ و فضای باز نمایشگاه بین المللی تهران در فضایی iبه مساحت ۲۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و همچنین فضای باز پذیرای بازدیدکنندگان بود. در این نمایشگاه بالغ بر ۱۰۷ شرکت فعال در صنعت مخابرات اقدام iبه عرضه خدمات و محصولات خود iبه مخاطبان کردند.
یک تخمین نشان می‌دهد گردش سرمایه در مخابرات و صنایع وابسته رقمی در حدود صد هزار میلیارد تومانی در سال است. برای مثال تنها یک شرکت مخابراتی کشور سود ۳ هزار میلیارد تومانی در سال iبه نام خود ثبت کرده است.
اما نمایشگاه مخابرات امسال آمار قابل توجه دیگری هم داشت. از فضای ۲۶ هزار متری تلکام سیزدهم و گردش مالی صد هزار میلیارد تومانی، فضایی کمتر از ۵۰ متر را عده‌ای iبه خود اختصاص داده بودند که حداقل در شعار نقش قابل ملاحظه‌ای در این حوزه ایفا می‌کنند. تعداد رسانه‌های حاضر در این نمایشگاه iبه تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید.
نکته قابل تامل آن‌که هیچ تناسبی هم میان این تعداد رسانه با گردش مالی صنعت مخابرات کشور دیده نمی‌شود. نمی‌توان گفت صنایع مخابرات کشور متولی iبها‌های اندک رسانه‌های کشور می باشند، لیکن پرداختن iبه مسوولیت اجتماعی این بخش از صنعت کشور که ضریب نفوذ نزدیک iبه صد در صدی را iبه خود اختصاص داده است، خواسته مبهمی نیست. شرکت‌ها در قبال مشترکان خود مسوولیت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارند. ابزار این مهم نیز رسانه‌ها می باشند.
به هر حال این شرکت‌ها مستقیم و غیر مستقیم با ۷۵ میلیون ایرانی در تماس بوده و درآمد خود را نیز از ایشان تامین می‌کنند. اما انتظار آن نمی‌رود که رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور با وجود اختصاص همه توان و انرژی خود iبه مسایل پیرامون این صنعت مضیغه باشند. iبه هر تقدیر وجود غرفه‌هایی iبه کوچکی یک اتاق در کنار غول‌های مخابراتی کشور که گاه چند سالن و محیط پیرامون آن را iبه خود اختصاص داده‌اند، چندان زیبنده نیست.
منبع : فناوران اطلاعات


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.