آمار تکان دهنده طلاق در ایران و پایتخت !

همسری آرامش‌گر است، که همه‌ محبت، ایثار، شجاعت، عدالت، مودت را تقدیم همسرش کند و اگر گاهی اوقات رفتارهای محبت آمیز یک سویه باشد، زوجین باید از روی معرفت، عشق و محبت را تقدیم همسرش کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا: رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در کشور ما از هر چهار نفری که ازدواج می‌کنند، یک نفر طلاق می‌گیرد.

دکتر غلامعلی افروز در نشست توجیهی، آموزشی مطلع مهر که در مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های کاهش جمعیت، طلاق است و اگر بخواهیم به سیاست جمعیتی بیندیشیم، باید به کاهش طلاق و افزایش خانواده‌های شاد و گرم که نتیجه‌ی ادامه ازدواج است بپردازیم.

رییس گروه روانشناسی طرح مطلع مهر در توصیف زن آرامش‌گر، گفت: همسری آرامش‌گر است، که همه‌ محبت، ایثار، شجاعت، عدالت، مودت را تقدیم همسرش کند و اگر گاهی اوقات رفتارهای محبت آمیز یک سویه باشد، زوجین باید از روی معرفت، عشق و محبت را تقدیم همسرش کند.

افروز ضمن اشاره به اینکه زن و شوهر دو رکن اصلی خانواده هستند، تصریح کرد: خانواده تنها نهاد بی‌بدیل، طبیعی، فطری و جاودانه انسان است و همه‌ نهادها باید در خدمت خانواده باشد.

وی ریشه‌ همه‎ طلاق‌ها و همسرگریزی‏ها در جهان از جمله ایران، دافعه‌های جنسی و روانی دانست و افزود: خانواده باید مرکز انتقال فرهنگ و ارزش‏های دینی باشد و رابطه‌های گرم وصمیمی بین خانواده‌ها برقرار باشد.

رشد نگران‌کننده نرخ طلاق در تهران

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان از رشد ۵ درصدی ازدواج در کشور و رشد ۲ درصدی ازدواج در تهران در شش ماهه اول سال ۹۱ نسبت به شش ماهه اول سال گذشته خبر داد.

محمد تقی حسن‌زاده، با تاکید براقدامات اساسی در زمینه ازدواج و طلاق، اظهار کرد: با توجه به شرایط فرهنگی – دینی کشور در مجموع رشد ازدواج آن‌چنان که باید بالا نبوده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت طلاق در کشور مطلوب نیست، افزود: نرخ طلاق در کشورطی شش ماهه اول سال ۹۱ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته روند کاهشی نداشته است؛ این در حالیست که در تهران با رشد و افزایش میزان طلاق مواجه هستیم و رشد نرخ طلاق در تهران نگران کننده است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در پایان با تاکید براینکه باید درنرخ طلاق در کشورکاهش یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت طلاق به گونه‌ای است که اگر تمهیدات لازم توسط خانواده‌ها و مسوولان انجام نگیرد این روند افزایشی بالا می‌رود.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۹۰ نفر   |   تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , آمار طلاق, آمار طلاق در ایران


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.