آمار جمعیت کشور آنلاین شد

۲۸م آذر ،

مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران از افزایش شش درصدی طلاق در هشت ماهه اول امسال بین زوج‌های تهرانی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ۲۲ هزار و ۱۲۸ واقعه طلاق در هشت ماه اول امسال به ثبت رسیده که بیشترین آنها مربوط به زوج‌هایی است که طول مدت ازدواجشان یک تا دو سال است.
سید احمد قشمی در نشست خبری امروز خود با تشریح آخرین آمار اطلاعات مربوط به هشت ماهه اول امسال، گفت: یکی از وظایف سازمان ثبت احوال، ثبت دقیق اتفاقات چهارگانه تولد، ازدواج، طلاق و فوت است که هم‌اکنون با سامانه‌ای که تعریف شده، بلافاصله در سیستم وارد و بارگذاری می‌شود و اطلاعات آن به وزارت رفاه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ابلاغ می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیتی که روزانه اضافه می‌شوند و همچنین فوت جمعیت به صورت آنلاین و در لحظه وارد پایگاه اطلاعاتی جمعیتی شده و هر روز آمار کاهش و افزایش جمعیت را به صورت آنلاین در اختیار داریم.
به گزارش ایسنا مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران گفت: آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی که امروز رونمایی شد؛ پروژه‌ای است که از سال‌ قبل در ثبت احوال آغاز شده و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و بیش از ۶۰۰ اداره در کشور و ۳۰ اداره در استان به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.
قشمی از ثبت ۱۲۰ میلیون سند آرشیو الکترونیکی شده در این سامانه خبر داد و گفت: ۸۰ درصد از اطلاعات اسکن و وارد سامانه شده و در پایگاه اطلاعات جمعیت در سراسر کشور قابل دسترسی است.
وی با بیان اینکه بر اساس آخرین تغییرات و برنامه‌های سازمان ثبت احوال، در محل سکونت خدمات ثبت احوال به شهروندان ارائه می‌شود، گفت: با این اقدام نیازی به مراجعه اشخاص به محل تولد نیست و در راستای واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی، اداره ثبت احوال استان ۱۱ نوع خدمت را احصاء و آن را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرده است.
به گفته مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران، در حال حاضر ۴۵ دفتر در استان تهران خدمات ثبت احوال را در دفاتر پیشخوان ارائه می‌دهند که تا پایان سال تعداد این دفاتر به ۷۵ مورد افزایش خواهد یافت.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.