آمار درخشان کریستیانو در اروپا/ این بار مسی زیر سایه رونالدو

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال جهان – کریستیانو با روندی درخشان به الکلاسیکو رسیده است .

به گزارش ممتاز؛ستاره پرتغالی ، ویرانگرترین بازیکن حال حاضر اروپاست . او در سال ۲۰۲۴ در ۴۸ بازی ۵۳ گل زده است ، یعنی به طور متوسط ۱٫۱ گل در هر بازی و ۱۰ گل بیش از مسی . ستاره پرتغالی امسال به اوج آمار درخشانش رسیده است و این بار از نظر آماری ،‌مسی را پشت سر گذاشته است . بازیکن آرژانتینی سال گذ شته ۹۱ گل زده بود و حتی در آستانه شکستن رکورد درخشان چیتالو با ۱۰۷ گل قرار گرفته بود اما امسال در ۴۲ بازی ۴۳ گل زده است .
کریستیانو در سال ۲۰۲۴ بهترین گلزن چمپیونزلیگ هم بوده است . از ژانویه تا کنون ۱۳ گل زده ، در حالی که مسی در این مدت شش گل زده است . ستاره پرتغالی در حال حاضر آقای گل اروپا با هفت گل است ،‌یکی بیشتر از کل گلهای بارسلونا، دو تا بیشتر از کل گلهای یونایتد و سه تا بیشتر از کل گلهای یوونتوس . امسال رئال ۳۱ گل زده که ۱۵ تا از آنها را این ستاره به ثمر رسانده است . او در حالی به نیوکمپ بر می گردد که رکورد گلزنی در شش بازی پیاپی را در این استادیوم کسب کرده است.
سال ۲۰۲۴ به احتمال فراوان تبدیل به بهترین سال کریستیانو از نظر آمار گلهای زده خواهد شد . در حقیقت در فاصله دو ماه تا پایان سال، این ستاره فقط ده گل تا رکوردش در سال ۲۰۱۲ با ۶۳ گل فاصله دارد . مقابل یوونتوس او به رکورد ۵۳ گل رسید و هیچ بعید نیست که در دو ماه آینده بتواند رکورد شخصی خودش را بشکند .
در حقیقت کریستیانو در سال ۲۰۲۴ موفق به زدن ۵۳ گل شده که ۴۷ تا از گلهایش در رئال مادرید بوده است . سال قبل او ۵۸ گل برای رئال زده بود و پنج گل هم در تیم ملی پرتغال .
ستاره پرتغالی تا پایان سال پانزده بازی در رئال و تیم ملی پرتغال فرصت دارد و شکستن رکورد شخصی دور از دسترس به نظر نمی رسد .

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.