آمار دروغ مقامات یونانی

جام جم آنلاین: رییس صندوق ثبات مالی اروپا از ارائه آمار اقتصادی غلط توسط مقامات یونانی به اتحادیه پولی منطقه یورو خبر داد و گفت: یونان هم اکنون بحرانی ترین و سخت ترین شرایط را در بین کشورهای عضو یورو می گذراند.

به گزارش پایگاه اینترنتی پی تی آی ، کلاوس رگلینگ تصریح کرد ، شرایط یونان با سایر کشورهای بحران زده منطقه یورو تفاوتهای زیادی دارد و همین مساله شرایط را بسیار سخت و پیچیده کرده است .

وی افزود یونان با بحران ورشکستگی اقتصادی و مالی روبرو است ولی سایر کشورهای منطقه یورو با بحران کمبود نقدینگی روبرو هستند .

رییس صندوق ثبات مالی اروپا در ادامه گفت بی شک یونان سخت ترین شرایط اقتصادی و مالی را در منطقه یورو دارد . زیر ساختهای اقتصادی و مالی یونان با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو است و شرایط اقتصادی این کشور از هر عضو دیگر منطقه یورو بحرانی تر و جدی تر است .

یونان بالاترین میزان بدهی را در بین کشورهای عضو یورو دارد کسری بودجه این کشور نیز بالاترین حد ممکن است و اقتصاد یونان از نظر قدرت رقابتی در سطح بسیار پایینی قرار گرفته است .

وی ضمن انتقاد شدید از رهبران سیاسی و اقتصادی یونان تاکید کرد متاسفانه در زمان پیوستن یونان به اتحادیه پولی یورو مقامهای این کشور آمارهای اقتصادی درستی را ارائه نکرده اند . دولت آتن باید تا دو سال آینده کسری بودجه خود را به کمتر از ۵٫۵ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش دهد .

بازرسان بین‌المللی به تازگی به یونان سفر کرده‌اند، تا تحولات مالی و اقتصادی این کشور را بررسی کنند.

منابع آگاه اروپایی نیز اعلام کردند، تا ماه اکتبر هیچ کمک مالی جدیدی از سوی وام دهندگان بین‌المللی به یونان اعطا نخواهد شد.

یونان دو سال پیش مجبور شد، برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی کمک ۱۳۰ میلیارد یورویی را دریافت کند و در ازای دریافت این کمک متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است.

یونان برای پنجمین سال متوالی با رکود اقتصادی روبرو شده است. ارزش تولید ناخالص داخلی یونان در پنج سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

رشد اقتصادی یونان سال گذشته ۶٫۹ درصد کاهش داشته است و این رقم در سه ماه دوم امسال نیز با کاهش ۶٫۲ درصدی روبرو شده است.

یونان دومین نرخ بیکاری بالا را در منطقه یورو پس از اسپانیا در اختیار دارد.یونان باید پایبندی خود به تعهدات بین المللی را نشان دهد .

مرکل نیز پیش از این خواستار کاهش و یا قطع کمک‌های مالی بین المللی به یونان شده بود .اجرای این درخواست به خروج قطعی یونان از منطقه یورو منجر خواهد شد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.