آمار روزانه ساخت مسکن در کشور

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/وزیر راه‌وشهرسازی روزگذشته با اعلام آمار روزانه ساخت مسکن در کشور، از نابرابری نسبت جهانی حجم جمعیت و عرضه مسکن در ایران خبر داد.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عباس آخوندی در همایش ساختمانی، در جمع تولیدکنندگان مصالح‌ساختمانی گفت: به‌طور متوسط روزانه بالغ بر ۲ هزار واحد مسکونی تازه در کشور احداث می‌شود و در شرایطی که ایران یک درصد از جمعیت جهان را دارا است، اما دو درصد از سهم جهانی ساخت‌وساز را به خود اختصاص داده است.
 در کشور سالانه بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار واحدمسکونی جدید ساخته می‌شود و حجم ازدواج‌های سالانه نیز به طور متوسط در همین دامنه قرار دارد. این در حالی است که به‌رغم تعادل نسبی بین حجم عرضه جدید و تقاضای جدید در بازار مسکن، کماکان بازار شاهد افزایش قیمت مسکن است.
این موضوع نشان می‌دهد: بخشی از عرضه‌ها با هدف اقتصادی سازنده‌ها، به بازار مصرف تزریق نمی‌شود یا اینکه اعضای یک گروه خاص از تقاضا، بیش از یک واحدمسکونی را در اختیار دارند که برای تنظیم این نامعادله، لازم است ابزارهای تنظیمی همچون مالیات‌های مختلف بر ملک، به‌کار گرفته شود.
ساخت مسکن در کشور اگر چه تناسبی با نسبت جهانی میزان جمعیت و حجم ساخت‌وساز ندارد، اما با میزان تقاضای ناشی از ازدواج تقریبا برابر است.

همه واحدهای مسکن‌مهر مشکل ندارند
وزیر راه‌وشهرسازی در حاشیه همایش دیروز، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص کیفیت ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر گفت: بعضی پروژه‌ها بررسی شدند، اما نمی‌توان گفت کلیه واحدهای مسکن‌مهر مشکل
دارند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت ساختمان پس از صنعت نفت بزرگ‌ترین سرمایه گذاری ملی در کشور است، گفت: در هر ساعت حدود ۶ میلیارد تومان در صنعت ساختمان (راه و مسکن) هزینه می‌شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.