آمار صادرات ۸ساله ایران‌خودرو اعلام شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو حضور در بازار جهانی و کسب سهم بازار برای بنگاه‌های اقتصادی را یک ضرورت برشمرد و گفت: ایران خودرو مانند هر بنگاه بزرگ دیگری در تبیین چشم‌انداز خود، ماموریت تغییر موقعیت از یک بنگاه محلی به بنگاهی در سطح جهانی یا منطقه‌ای را برای خود قائل است.

جواد نجم‌الدین تولید محصول در پایگاه‌های خارج از کشور و صادرات محصول کامل را دو روش صادراتی ایران خودرو عنوان کرده و افزود: در این مدت سهم تولید محصول در پایگاه‌های خارج از کشور نسبت به صدور محصول تولید شده در داخل نیز افزایش یافته که نشان دهنده استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در خارج از کشور است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: پس از ۱۳ سال از شروع ساخت خودروی ملی، در عرصه صدور محصولی به نام سمند راه موفقیت در صنعت خودروسازی را طی کرده و توانسته‌ایم با صدور خودروی ملی و قطعات در بازار جهانی نامی از توان ملت ایران را به ثبت برسانیم و در کنار بخش‌های دیگر صنعت، توسعه یافتگی را تجربه کنیم.
وی تثبیت حضور در بازارهای هدف صادراتی و توسعه بازارهای جدید را از راهبردهای ایران خودرو در توسعه صادرات و توسعه محصول جدید از راه افزایش ظرفیت‌های تحقیق و توسعه در زمینه پلت‌فرم، محصول و قوای محرکه را از راه‌های دستیابی به این هدف عنوان کرد.
نجم‌الدین افزایش کارایی شبکه توزیع از راه‌ استفاده از حداکثر ظرفیت‌های ایجاد شده در توزیع، فروش و سایت‌های تولیدی و توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش را از راه توسعه کمی و بهبود کیفیت نمایندگی‌های فروش خارج از کشور را از رویکردهای ایران خودرو در توسعه بازار خارجی برشمرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: به این موارد باید اخذ و تمدید استانداردهای بازارهای هدف و برندسازی از راه ترویج و توسعه برند ایکو در سطح منطقه‌ای و جهانی را افزود.
وی اضافه کرد: علاوه بر تولید محصولات صادراتی در داخل کشور، برند ملی در شش سایت خارج از کشور نیز تولید می‌شود و تاکنون بیش از ۳۰ درصد کل صادرات سمند، در خارج از کشور تولید شده است.
نجم‌الدین تصریح کرد: گروه صنعتی ایران خودرو با هدف حضور در بازار جهانی و توسعه رقابت‌پذیری از اواسط سال ۸۳ تاکنون ۲۱۰ هزار دستگاه خودرو به ۴۴ کشور دنیا صادر کرده است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.