آمار قربانیان کرونا در کشور از ۱۹ هزار نفر گذشت/ شناسایی ۲۶۲۵ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا را اعلام کرد و گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۶ هزار و ۳۲۴ نفر رسید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۲۳ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۶ هزار و ۳۲۴ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۱۶۲ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۹۲ هزار و ۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه ۳۹۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تا کنون دو میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار هستند.

لاری با بیان اینکه در مجموع در کل کشور طی هفته گذشته تعداد شهرستان‌های قرمز کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر ۱۳۹ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری و ۹۹ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: تعداد موارد بستری روزانه در کشور طی یک ماه گذشته تا ۲۵ درصد کاهش یافته است. مطمئنا مهمترین عامل در کاهش تدریجی شیوع بیماری در کشور، رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی‌تر از ماسک از سوی مردم است البته اعلام این روند کاهشی به هیچ وجه نباید موجب ساده انگاری شرایط و تغییر رفتار ما در برابر ویروس شود چراکه سرایت پذیری کرونا چندین برابر افزایش یافته است بنابراین برای غلبه بر کرونا میزان رعایت پروتکل‌ها نیز باید چندین برابر افزایش یابد.

لاری افزود: از ۶ تا ۱۴ مرداد ماه سال جاری بیش از ۲۲۱ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاهی در سراسر کشور انجام شده است. بیشتری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور مربوط به ادارات و سازمان‌های دولتی و کمترین میزان در نانوایی‌ها گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: میزان استفاده مردم از ماسک در مراکز و اماکن عمومی ۷۴.۲ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۳.۸ درصد گزارش شده است همچنین میزان استفاده از ماسک از سوی شاغلان ادارات و بانک‌های کشور ۸۸.۴ درصد و در شاغلان صنوف و صنایع ۷۵.۸ درصد بوده است.

لاری تاکید کرد: در اردیبهشت ماه شاهد کاهش چشمگیر ابتلا و بستری در اغلب استان‌های کشور بودیم اما متاسفانه کم توجهی به دستورالعمل های بهداشتی منجر به خیز مجدد بیماری در کشور شد. فراموش نکنید که هر تغییر رفتاری در برابر این ویروس یک تا دو هفته بعد اثرش را در تعداد موارد بستری و چهار تا شش هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر نشان می دهد. باید از تجربه گذشته درس بگیریم و اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیریم تا شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.