آمار وازکتومی در مراکز دولتی طی سه ماهه اول امسال اعلام شد

براساس تغییر آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج در راستای افزایش جمعیت

مدیرکل سلامت خانواده،جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با اعلام تغییر آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج در راستای افزایش جمعیت و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره سیاست‌های جمعیتی، آمار وازکتومی در مراکز دولتی طی سه ماهه اول امسال عنوان کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز به نقل از تسنیم، محمداسماعیل مطلق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود وزارت بهداشت مخالف افزایش جمعیت است و در سطح‌های مدیریتی میانی مقاومت می‌کند، اظهار داشت: ما در عمل ثابت کردیم که اینگونه نیست، ما در سال ۹۲ و ۹۱ آمار بسیاری از وازکتومی و توبکتومی در کشور داشتیم، این آمار الان بسیار پایین آمده است به طوری که در مراکز دولتی فقط ۳ مورد وازکتومی داشتیم که نشان می‌دهد نسبت به سه ماهه سال ۹۲ و ۹۱ بسیار کم شده است.

وی ادامه داد: برای توبکتومی هم همینطور، به طوری که برای لوله بستن خانم‌ها، توسط بورد زنان و انجمن متخصصان زنان دستورالعمل تعیین شده است که چه کسانی می‌توانند لوله خود را ببندند و اگر نبندند باعث مرگ و میر آن زن می‌شود؛ این موارد تدوین شد.

مدیر کل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز کمیته‌هایی تعیین کردیم که در آن کمیته، متخصص داخلی، زنان و رئیس شبکه و متخصص آن بیمار که تشخیص داه است، لوله را ببندیم تشکیل می‌شود و بر اساس جمع‌بندی آن عمل می‌کنیم.

مطلق با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های ابلاغی آموزش‌های قبل از ازدواج و پس از ازدواج را تغییر دادیم، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت همانطور که در جنگ نشان داد که در خط اول، پزشکان جلو دار هستند، در اینجا هم پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستند و سیاست‌هایی که ۴ بند آن به وزارت بهداشت مرتبط می‌شود را عمل می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.