آمار کامل تعداد زندانیان در جهان

۲۱ام بهمن ،

بر اساس آخرین آمارهای جهانی بیش از ۱۰ میلیون نفر در ۲۱۸ کشور جهان زندانی می باشند که این مرکز اعلام کرده است آمار زندانیان در ایران از ۲۵۰ هزار به ۲۱۷ هزار نفر کاهش یافته است.

ممتازنیوز: بر اساس آخرین آمارهای جهانی بیش از ۱۰ میلیون نفر در ۲۱۸ کشور جهان زندانی می باشند که این مرکز اعلام کرده است آمار زندانیان در ایران از ۲۵۰ هزار به ۲۱۷ هزار نفر کاهش یافته است.

آمار کلی و جزئی زندانیان در تمام کشورهای جهان در مدیریت آموزش و پژوهش سازمانهای بین المللی و سازمانهای مردم نهاد نقش به سزایی ایفا می کند به نحوی که می توان بررسی وقوع جرم، پیشگیری از وقوع جرم، رفتار صحیح با زندانیان، حقوق زندانی و اصلاح قوانین کیفری و جزایی در کشورهای جهان را به عنوان مهمترین مولفه های پژوهشی دانست.

مرکز مطالعات بین المللی زندانهای جهان سالهاست که با جمع آوری آخرین آمار زندانیان جهان از بیش از ۲۲۰  کشور توانسته است بستر مناسبی برای تحقیقات و پژوهشهای کارشناسان، جرم شناسان و جامعه شناسان فراهم کند البته این آمار نمی تواند به طور صد در صد صحیح باشد زیرا در بعضی از کشورها همچون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس زندانهای مخفی مانند ابوغریب و گوانتانامو وجود دارد که آمار زندانیان به طور رسمی اعلام نمی‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای این مرکز که روز قبل اعلام شد آمار زندانیان ایران در این پایگاه اینترنتی از ۲۵۰ هزار به ۲۱۷ هزار نفر کاهش یافته است.

ردیف
نام کشور
تعداد زندانیان سال ۲۰۱۱ تعداد زندانیان ابتدای سال ۲۰۱۲ تعداد زندانیان ابتدای سال ۲۰۲۲
۱ آمریکا
  ۲/۲۹۲/۱۳۳  ۲/۲۶۶/۸۳۲ ۲,۲۳۹,۷۵۱
۲ چین
 ۱/۶۵۰/۰۰۰  ۱/۶۴۰/۰۰۰ ۱,۶۴۰,۰۰۰
۳ روسیه
 ۷۹۳/۳۰۰  ۷۱۲/۵۰۰ ۷۰۱,۹۰۰
۴ برزیل
 ۴۹۶/۲۵۱  ۵۱۴/۵۸۲ ۵۴۹,۵۷۷
۵ هند
 ۳۷۶/۹۶۹  ۳۶۸/۹۹۸ ۳۷۲,۲۹۶
۶ مکزیک
 ۲۲۲/۳۳۰   ۲۳۸/۲۶۲ ۲۳۹,۹۴۱
۷ تایلند
 ۲۲۴/۲۹۲  ۲۴۰/۴۱۵ ۲۳۴,۶۳۳
۸ ایران
 ۲۳۰/۰۰۰ ۲۵۰/۰۰۰ ۲۱۷,۰۰۰
۹ آفریقاجنوبی
  ۱۵۹/۲۶۵ ۱۵۸/۱۶۵ ۱۵۶,۶۵۹
۱۰ اوکراین
 ۱۵۷/۸۶۶  ۱۵۰/۲۶۴ ۱۴۷,۱۱۲
۱۱ اندونزی
 ۱۴۱/۶۸۹  ۱۴۱/۹۸۱ ۱۴۱,۹۸۱
۱۲ ترکیه

۱۲۴/۰۷۴

 ۱۲۴/۶۷۷ ۱۳۸,۰۱۶
۱۳ کلمبیا

۸۴/۴۴۴

۱۱۲/۳۶۱ ۱۱۳,۸۸۴
۱۴ ویتنام
 ۱۰۸/۵۵۷  ۱۱۳/۰۱۳ ۱۱۳,۰۱۸
۱۵ اتیوپی
 ۱۱۲/۳۶۱  ۱۱۲/۳۶۱ ۱۱۲,۳۶۱
۱۶ فیلیپین

۱۰۴/۷۱۰

 ۱۱۱/۹۷۹ ۱۰۴,۷۱۰
۱۷ لهستان  ۸۲/۱۳۴ ۸۴/۱۷۵ ۸۴,۱۵۶
۱۸ انگلستان
 ۸۶/۲۳۳  ۸۶/۳۲۱ ۸۳,۹۹۹
۱۹ پاکستان

۷۵/۵۸۶

 ۷۵/۵۸۶ ۷۷,۸۰۰
۲۰ ژاپن
۷۴/۴۷۶  ۶۹/۸۷۶ ۶۹,۸۷۶

 بر اساس این گزارش، ۲۲۲ کشور جهان آمار زندانیان خود را به این مرکز جهانی هر ۶ ماه یک بار اعلام می کنند که بر اساس آخرین آمارها کشور دانمارک با ۸ زندانی کمترین و آمریکا با بیش از ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار زندانی بیشترین آمار زندانیان جهان را از آن خود کرده است.

آمار زندانیان ایران در حالی است که غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندانهای کشوردر گفتگو با خبرنگار مهر گفته است: ۴۳ درصد زندانیان را مجرمان مواد مخدر و ۲۸ درصد زندانیان را سارقان تشکیل می دهند که این آمار چند ماهی است که ثابت است.

اسماعیلی می گوید: ایران برای زندانهای خود یک نهاد و سازمانی مستقل از پلیس و قاضی تعریف کرده است در حالی که در اکثر نقاط جهان زندانها زیر نظر پلیس اداره می گردد. اگر امروز شرورترین اشخاص و گروهها و مخوف ترین گروههای قاچاق و توزیع مواد مخدر را به سازمان زندانها تحویل دهند عنوان و اتهام زندانیان برای ما اهمیت ندارد چرا که وظیفه ما نگهداری از زندانیان است و زندانی نزد ما یک امانت است. ما وظیفه بازجویی و کشف جرم نداریم چرا که این وظیفه نهادهای کشف جرم است.

اسماعیلی از سوادآموزی، مشاوره و روان درمانی، آموزشهای دینی و اعتقادی، آموزش مهارتهای زندگی و حرفه آموزی زندانیان در زندانهای کشور خبر داد و افزود: البته در زندانهای دنیا موضوع اشتغال زندانیان اجرا شده ولی با زندانهای ایران یک تفاوت دارد و آن این است که اشتغال در زندانهای دنیا بیگاری است ولی در زندانهای ایران زندانی برای خودش کار می کند و درآمد دارد.

خبرگزاری مهر


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.