آمازون بدون قرارداد مخابراتی گوشی رایگان عرضه می‌کند!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

آمازون صاحب بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان به طرح تازهی فکر می‌کند که بر اساس آن اولین گوشی هوشمند این شرکت به صورت رایگان و بدون نیاز به عقد هرگونه قرارداد مخابراتی به دست کاربران جهانی می‌رسد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت آمازون به همین منظور مذاکرات خود را با شرکت‌های مخابراتی و مراکز عرضه‌کننده گوشی آغاز کرده است که البته هنوز زمان دقیق عرضه این محصول مشخص نشده است. این گزارش را "جسیکا لسین"( Jessica Lessin) و "امیر افراطی"(Amir Efrati) از گزارشگران اسبق روزنامه وال‌استریت‌ژورنال منتشر کرده‌اند.
 
کارشناسان می‌گویند که این اقدام یک اتفاق بد برای شرکت اپل محسوب میشوند و می‌تواند از محبوبیت گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت آن نزد کاربران جهانی بکاهد. شرکت اپل در نظر دارد سه‌شنبه هفته جاری اولین ویرایش گوشی هوشمند ارزان خود را عرضه کند تا از این طریق تمرکز بیشتری بر بازارهای نوظهور از جمله چین داشته باشد.
 
گوشی هوشمند رایگان آمازون مبتنی بر فروش الکترونیکی و تبلیغات این شرکت کسب درآمد می‌کند و این طور که کارشناسان می‌گویند، شرکت آمازون قصد دارد از روش‌های دیگری پول آن را از کاربران بگیرد که البته هنوز این روش‌ها مشخص نشده است.
 
یکی از پیش‌فرض‌ها این است که صاحبان این گوشی هوشمند موظف می‌شوند از طریق سرویس‌هایی مانند Amazon Prime هزینه آن را بپردازند. اما اشخاص نزدیک به این طرح گفته‌اند که آمازون قصد دارد این گوشی را رایگان در اختیار کاربران بگذارد و حتی اگر کاربران برای استفاده از خدمات مخابراتی و بی‌سیم هم ثبت‌نام نکنند، باز هم بتوانند آن را در اختیار بگیرند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.