آمانو بازوی کمکی غرب در انحراف رسانه‌ها

۲۳ آبان ،

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارات آمانو در کنفرانس خبری بی‌پایه و اساس است، با توجه به اتفاقات اخیر در سوریه و دیگر کشورهای منطقه بیان این مسئله با هدف تغییر رویکرد رسانه‌های خبری به عنوان یک موضوع ژورنالیستی بوده و هیچ مدرک قانونی ندارد.

محمد حسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: حوزه فعالیت پایگاه اینترنتی‌های هسته‌ای کشور به طور کامل مشخص است و تا به حال هیچ گونه استفاده غیرصلح آمیز از این تاسیسات نشده لذا اگر مدرکی برای اثبات این مسئله داشتند، حتما رو می‌کردند.

وی افزود: غربی‌ها با اشراف کامل به مدرک سازی جاسوسی برای مستند‌سازی فرستاده ولی اگر مدرکی مستند داشتند، ارائه می‌دادند لذا این حرف‌ها صحت ندارد.

آصفری تصریح کرد: مسئله پارچین بهانه است زیرا وقتی بازرسان آژانس برای بازدید از یک منطقه اقدام می‌کنند با دستگاه‌های ردیاب و بصورت کاملا مجهز مراجعه می‌کنند و فعالیت غیر صلح‌آمیز کاملا مشخص می‌شود و این مسئله چیزی نیست که با چشم بتوان رویت کرد با این حال چرا تا به حال مدرکی مستند دال بر فعالیت‌ هسته‌ای مخاطره‌آمیز در پارچین و یا تاسیسات هسته‌ای دیگر ارائه نداده‌اند.

نماینده اراک و کمیجان همچنین تاکید کرد: نه در پارچین بلکه در نیروگاه‌های هسته‌ای ایران، فعالیت هسته‌ای غیر صلح آمیز انجام نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: تاسیسات هسته‌ای ایران مشخص است، نطنز، اراک، بوشهر،‌فنداق و فوردو که مورد بازدید بازرسان NPT قرار گرفته و مغایریتی با مقررات NPT در آنها ملاحظه نشده و با استناد به نقل قول های آنها که می‌گویند بسیار جاسوس دارند، اگر چنین مسئله‌ای صحت داشت بسیار سریعتر متوجه شده و مدارک آن را منتشر می‌کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.