آمانو: گفت‌وگو بهترین راه‌حل موضوع هسته‌ای ایران است/نمی‌خواهم ضرب الاجل تصنعی تعیین کنم

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران باید این پیام را درک کند که لازم است برای پاسخ دادن به نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی خود تلاش بیشتری انجام دهد. وی گفت:‌ امیدوارم ایران به وضوح این پیام را درک کند و در خصوص محتوای آن با ما وارد تعامل شود.
آمانو که از سال ۲۰۰۹ تاکنون مدیریت آژانس را به عهده گرفته است افزود: این هدف ماست. برای ایران، همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نفع‌شان است.
اهم صحبت‌های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:
–    نمی‌خواهم ضرب الاجل تصنعتی تعیین کنم. نمی‌خواهم بگویم که همه کارها را انجام داده‌ام.در عین حال گفت‌وگو برای گفت‌وگو هدف نیست. من نمی‌خواهم دچار دور باطل شوم. ما باید به نتایج ملموسی برسیم.
–   آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و البته خود من، قاطعانه به گفت‌وگو متعهدیم. ما در حال تشدید گفت‌وگو هستیم. من بر این باورم که راه‌حل مساله هسته‌یی ایران از طریق گفت‌وگو است.
آمانو در ادامه این گفتگو این را که گفته می‌شود مدیرکل آژانس عروسک خیمه‌شب‌بازی غرب است و آژانس مغرضانه عمل می‌کند رد کرد. سایت افشاگر ویکی‌لیکس براساس اسناد منتشره خود گزارش کرده بود که آمانو در خصوص هر تصمیم استراتژیکی جانب آمریکا را می‌گیرد.
–   من به همه دولت‌های عضو نزدیک هستم. آمریکا یکی از اعضای بسیار مهم است. ایران نیز عضو مهمی است و آنچه ما انجام می‌دهیم باید در جهت منافع ایران باشد.ایران به تعهداتش به طور کامل عمل نمی‌کند. من در تلاشم با نهایت شفافیت یافته‌هایم را منعکس کنم؛ اگر به نظر می‌رسد که این (یافته‌ها)، کاملا خشک و خشن است به دلیل واقعیت‌هاست.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.