آمریکا برای مذاکره با ایران باید رفتار اعتمادساز عملی در پیش گیرد

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: با وجود عدم تغییر در موضع آمریکا، سیاست های جمهوری اسلامی ایران دربارهٔ این کشور تغییر نکرده است.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ رفتارهای متناقض آمریکا در خصوص مذاکره با ایران، اظهار داشت: آمریکا در خصوص ایران تغییر موضع نداده است.

وی افزود:  جمهوری اسلامی ایران نیز دربارهٔ آمریکا سیاست‌های تازهی اتخاذ نکرده است، بحث‌های مطرح شده در مورد مذاکره ایران و آمریکا فقط در حد صحبت و گمانه‌زنی است.

 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آمریکا تا زمانی که رفتار اعتمادساز و عملی در خصوص ایران در پیش نگیرند، هیچگاه گامی برای گفتگو با آنها برداشته نمی‌شود.
 
وی گفت: پس از اینکه آمریکا رفتار اعتمادساز واقع‌‌بینانه در پیش گیرد، آنگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکره با آمریکا تصمیم متناسب اتخاذ می‌کند، از این رو تا زمانی که این رفتار از آمریکایی‌ها ملاحظه نشود، نمی‌توان دربارهٔ مذاکره با آن تصمیم‌گیری کرد.
 
کوثری دربارهٔ گام‌های اعتمادساز آمریکا درخصوص مذاکره با ایران، تصریح کرد: آمریکا می‌تواند از طریق لغو تمامی تحریم‌ها، انتقال پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت به آژانس انرژی هسته‌ای و آزادکردن تمام اموال بلوکه نظام جمهوری اسلامی ایران، گام‌های اعتمادساز عملی خود را نشان دهد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس، خاطرنشان کرد: براین اساس پس از این اقدامات عملی آمریکا می‌توان از موضع برابر با این کشور مذاکره کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.