آمریکا به دنبال رعب و و حشت در منطقه خاورمیانه است/ رزمایش در خلیج‌فارس در روابط ایران با کشورهای منطقه بی‌تأثیر است

کوثری در واکنش به برگزاری رزمایش آمریکا در خلیج‌فارس:

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله تهران گفت: هدف اصلی آمریکا از برگزاری رزمایش خلیج فارس ایجاد رعب و وحشت در بین کشورهای مستقل منطقه است.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتیممتازنیوز، در واکنش به اخبار منتشرشده مبنی بر برگزاری مانور مشترک آمریکا به همراه ۲۴ کشور در منطقه خلیج فارس گفت: آمریکا هنوز در خواب دوران جنگ جهانی دوم به سر می‌برد.

وی ادامه داد: هدف اصلی آمریکا از برگزاری این رزمایش ایجاد رعب و وحشت در بین کشورهای مستقل در منطقه است.

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند با هژمونی قدیمی‌اش در منطقه حضور داشته و در آن سیر کند، تصریح کرد: ملت‌های منطقه با اهداف جنایت‌کارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی آشنا شده‌اند و هرگز فریب آنها را نخواهند خورد و در برخورد با این مسایل آگاهانه و با تدبیر تصمیم‌گیری خواهند کرد.

کوثری خطاب به آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: از این پس نمی‌توانید کشورهای مستقل را تحت سلطه خود در بیاورید و باید به محدوده مرزی جغرافیایی خود بازگردید.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که ” آیا برگزاری این رزمایش تاثیری بر روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه خواهد داشت؟ ” گفت: ایران در هزاره سوم کشور پیشرفته و قدرتمندی است و به هیچ وجه کشورهای منطقه روابط دوستانه خود با ایران را به خاطر اهداف شوم آمریکا مخدوش نخواهند کرد.

فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله ادامه داد: ملتهای منطقه دل خوشی از سیاست‌های آمریکا و متحدانش ندارند و امیدواریم سیاست‌مداران منطقه نیز در روابط خود با آمریکا تجدید نظر کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این رزمایش در این مقطع زمانی تهدیدی علیه امنیت کشورمان محسوب نمی‌شود چرا که غربی‌ها همواره در جنگ دیپلماسی در برابر ملت ایران شکست خورده‌اند.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.