آمریکا عاقل‌تر از آن است که جبهه جدیدی در سوریه مقابل خود باز کند

۱۱اردیبهشت،

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی با بیان اینکه آمریکا عاقل‌تر از آن است که بعد از افغانستان و عراق بخواهد جبهه جدیدی را در سوریه به روی خود باز کند، گفت: سوریه مورد حمایت بسیاری از تشکل‌ها و گروه‌هاست و اگر چنین اتفاقی بیافتد قطعا باید منتظر برخورد دوستداران سوریه باشند؛ بنابراین بعید به نظر می‌آید امریکا حمله به سوریه را در دستور کار خود قرار دهد.

سید حسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به استدلال‌هایی که از سوی بعضی مقامات آمریکایی دربارهٔ ضرورت مداخله در سوریه مطرح می‌شود گفت: به نظر می‌زسد امریکا با ملاحظه شکست معارضین سوری احساس می‌کند که آنها نتوانسته‌اند ماموریت خود را به درستی انجام دهند، به همین دلیل به دنبال بهانه‌ای برای مداخله در سوریه است تا بتواند دخالت خود در سوریه را توجیه کند.
 
وی با بیان این مطلب که آمریکا برای حمله به سوریه باید بهانه‌ای عوام‌پسند داشته باشد، ادامه داد: آمریکا شبهه استفاده از سلاح شیمیایی توسط اسد را مطرح کرده و به افکار عمومی جهان نیز فشار می‌آورد که رژیم اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند.
 
نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه آمریکا توجیه تجاوز به سوریه را جلوگیری از استفاده اسد از سلاح شیمیایی عنوان می‌کند، تصریح کرد: شاهد هستیم که مردم سوریه هرروز توسط بمب‌گمذاری معارضین کشته می‌شوند اما غرب هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، حتی بیانیه هم صادر نمی‌کنند اما بهانه استفاده سلاح شیمیایی توسط بشار اسد را برای حمله به سوریه مطرح می‌کنند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اظهارداشت: به نظر من آمریکا عاقل‌تر از آن است که بعد از افغانستان و عراق بخواهد جبهه جدیدی را در سوریه به روی خود باز کند زیرا سوریه مورد حمایت بسیاری از تشکل‌ها و گروه‌هاست و اگر چنین اتفاقی بیافتد قطعا باید منتظر برخورد دوستداران سوریه باشند؛ بنابراین بعید به نظر می‌آید امریکا حمله به سوریه را در دستور کار خود قرار دهد.
 
گفتنی است به نقل از تابناک با شدت گرفتن بحث‌ها پیرامون احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، استدلال‌هایی از سوی بعضی مقامات آمریکایی دربارهٔ ضرورت مداخله در سوریه مطرح می‌شود. در این میان، یکی از دیدگاه‌ها این است که آنچه ضرورت این مداخله را بیشتر می‌کند، فرستادن پیامی از این طریق برای ایران است؛ دیدگاهی ‌که از سوی بعضی تحلیلگران به چالش کشیده شده است.

همچنین آنچه سبب تمام این اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌ها شده، گزارش هفته قبل جامعه اطلاعاتی آمریکاست مبنی بر اینکه در سوریه از گاز اعصاب «سارین» استفاده شده است. بر این اساس و با توجه به اینکه اوباما چند ماه پیش اعلام کرده بود، استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خط قرمز آمریکاست، منتقدان وی اکنون خواستار اقدام در این زمینه می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.