آمریکا و هند به دنبال افزایش همکاری‌ها در مورد افغانستان

مقامات آمریکایی تصریح کردند: هند و آمریکا امیدوارند همکاری‌های خود در مورد افغانستان را به دنبال اولین گفت‌وگوهای سه جانبه آمریکا- افغانستان- هند افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از گفتگوهای “مثبت” میان اس. ام. کریشنا، وزیر امور خارجه هند و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، مقامات وزارت خارجه آمریکا اظهار کردند: واشنگتن و دهلی نو امیدوارند همکاری‌های خود را در مورد افغانستان به دنبال اولین گفت‌وگوهای سه جانبه آمریکا- افغانستان- هند افزایش دهند.

دو وزیر خارجه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، این یک دیدار مثبت درباره طیف وسیعی از مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بود.

وی افزود: وزرای خارجه آمریکا و هند در این دیدار گفتگوهای سه جانبه در هفته گذشته را بررسی و درباره پروژه‌های مشترک اقتصادی در منطقه‌ای که مانند خط لوله ترکمنستان- افغانستان- پاکستان- هند گفتگو کردند.

منابع رسمی هند اعلام کردند: کلینتون و کریشنا اولین گفتگوهای سه جانبه آمریکا- افغانستان- هند را مثبت ارزیابی کردند و ابراز امیدواری کردند این گفتگوها به ارتقای همکاری‌ها منجر شود.

کلینتون و کریشنا همچنین درباره همکاری‌های منطقه‌ای در جنوب آسیا بحث و رایزنی کردند.

دو وزیر خارجه همچنین درباره پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی، انرژی هسته‌ای، ویزا، سرمایه‌گذاری‌های تجاری و توسعه همکاری با همسایگان و غیر همسایگان هند صحبت کردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.