آمریکا به دنبال ترمیم چهره آسیب‌دیده خود پس از برگزاری موفق اجلاس غیر‌متعهدها در تهران است

جوکار با اشاره به برگزاری مانور خاورمیانه در خلیج‌ فارس؛

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس هدف از برگزاری مانور خاورمیانه با حضور ۲۵ کشور دنیا از جمله آمریکا در خلیج فارس را تلاش آمریکا در راستای ترمیم چهره آسیب‌دیده خود پس از برگزاری موفق اجلاس غیر متعهدها در تهران عنوان کرد.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان‌اینکه امنیت خلیج فارس صرفا توسط کشورهای منطقه قابل تامین است، گفت: بعضی از قدرت‌های فرا‌منطقه‌ای که هیچ تعلقی به منطقه خلیج فارس ندارند با قدرت نمایی درصدد بر هم‌زدن ثبات و امنیت منطقه هستند تا در سایه بی‌ثباتی و بر هم‌زدن امنیت پایدار بتوانند به اهداف خود دست یابند.

وی در ادامه با اشاره به شکست آمریکا در عرصه دیپلماسی افزود: آنچه که آمریکایی‌ها در برگزاری این مانور به دنبال آن هستند، کسب وجه در سطح بین‌المللی و ترمیم چهره آسیب دیده‌شان پس از برگزاری موفق اجلاس سران کشورهای غیر‌متعهد در تهران است تا به نوعی جبران کننده شکست سیاست‌هایشان در منطقه باشند.

عضوکمیسیون امنیت‌ملی در ادامه تصریح کرد: این منطق آمریکاست که هر زمان با گفتمان و در عرصه دیپلماسی شکست می‌خورد، بلافاصله از طریق تهدید نظامی یا قدرت‌نمایی درصدد است که دیگر کشورها را مرعوب حرکت‌های خود کند، ولی همچنان که با تهدید و امتیاز‌دادن نتوانستند در مقابل برگزاری اجلاس غیر‌متعهدها اقدامی انجام دهند در این عرصه نیز موفق نخواهند بود.

گفتنی است، چندی پیش نیویورک تایمز از برگزاری بزرگترین مانور خاورمیانه در خلیج فارس با حضور ۲۵ کشور جهان از جمله آمریکا در اواخر ماه جاری میلادی خبر داده و عنوان کرده است مانور مذکور پیامی به ایران است مبنی بر اینکه ائتلاف بین‌المللی به وجود آمده در جهان به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد تا تنگه هرمز بسته شود.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.