آمریکا دیگر قدرت بلامنازع در منطقه نیست/جنگ احتمالی کره و آمریکا مواضع کشورهای منطقه را تحت تاثیر خواهد داد

۲۱فروردین۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه دیگر عمر سلطه‌طلبی‌ها و زورگویی‌های آمریکا به پایان رسیده است، گفت: جنگ احتمالی میان آمریکا و کره شمالی مواضع کره جنوبی، ژاپن و چین در منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با بیان اینکه کره شمالی همواره تسلیحات نظامیش را بر اساس طرح مشترک ارائه شده از سوی چین، روسیه و آمریکا به‌ کار گرفته است، اظهار داشت: آمریکا هیچ‌گاه درمسیر تعهداتش در قبال سازمان ملل متحد اقدام نکرده و همواره با اختلاف‌افکنی میان کشورهای منطقه در تلاش برای پیشبرد اهداف شوم خود بوده است.

وی ادامه داد: تخطی آمریکا از معاهدات ان‌ پی تی و زورگویی‌هایش به کشورهای منطقه سبب شده تا کره شمالی برای نجات از بحران ایجاد شده در کشورش به اقدامات نظامی علیه آمریکا اقدام کند.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: اقدامات نظامی کره شمالی علیه آمریکا پایگاه‌های نظامی این کشور بویژه پایگاه نظامی گوآم را تهدید خواهد کرد.

وی حمله احتمالی آمریکا و کره شمالی را در حد تنش‌های مرزی وهمچون حمله موشک‌های بالستیکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا از سوی کره شمالی دانست و اظهار داشت: آمریکا نه‌تنها دیگر قدرت بلامنازع در منطقه نیست بلکه به این باور رسیده که دیگر بیش از این زورگویی‌هایش در منطقه جایگاهی ندارد.

کنعانی مقدم در پایان با تاکید بر اینکه ملت‌ها با تمام توان در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: چنانچه روابط آمریکا و کره شمالی به درگیری منجر شود، کره شمالی می‌تواند از تمامی امکانات نظامی و تسلیحات هسته‌ایش در این جنگ استفاده کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.