آمریکا نشان دهد پسِ دست‌های مخملی، دست چدنی ندارد / آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا

فروردین ۱۴۰۳

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسائل مطرح شده اخیر در مورد ارتباط ایران و آمریکا گفت: ایران از این که با کشورهای دیگر تعامل داشته باشد استقبال می‌کند و ما به دنبال این هستیم که سطح ارتباط با دیگر کشورها را بالا ببریم.
 
وی در ادامه تاکید کرد: تنها کشوری که با آن ارتباط نخواهیم داشت رژیم غاصب صهیونیستی است به این دلیل که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.
 
آصفری تصریح کرد: مسئله‌ حائز اهمیت در حوزه ارتباط بین کشورها این است که روابط کشورها باید از احترام متقابل برخوردار باشد نه این که از یک سو تحریم، تهدید و فشار را برملت ما افزایش دهند و از سوی دیگر پیرامون ارتباط مسائلی را مطرح کنند.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکا از یک سو ارتباط، تعامل و گفتگو را مطرح می‌کند و از سوی دیگر در مورد چگونگی اعمال فشار و تحریم برملت ایران به برگزاری جلسه اهتمام می‌ورزد مطمئنا این سناریو نتیجه‌ای نخواهد داشت.
 
وی در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران روحیه جنگ‌طلبی در برابر هیچ کشوری را نداشته و ندارد البته این مسئله تا زمانی است که کشوری قصد تجاوز به حریم ما را نداشته باشد، در غیر این صورت مقتدرانه در مقابل آن ایستادگی خواهیم کرد.   
 
وی با اشاره به مسئله ارتباط بین ایران و آمریکا گفت: مشخص نیست در آمریکا چه کسی در مورد این مسئله تصمیم‌گیری می‌کند، از طرفی اوباما از نامه نگاری و ارتباط با ایران دم می‌زند و از سوی دیگر کنگره آمریکا در جهت اعمال تحریم و فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر می‌کند، پس باید مشخص شود که تصمیم‌گیری قطعی در این زمینه برعهده چه کسی است.   
 
آصفری تاکید کرد: ما در خصوص گفتگو و مذاکره با آمریکا آماده هستیم اما برای گفتگو پیش مقدمه‌ای نیاز است که این مسئله را محقق سازد یعنی باید از سوی آمریکا اعتمادسازی صورت گیرد.   
 
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید برخلاف سوابق قبل که علیه ملت ایران تحریم‌هایی را وضع کردند، پل‌هایی که خراب کرده و دیوار بی‌اعتمادی را که بین ما و خودشان کشیده‌اند را از بین ببرند و نشان دهند که در پی دست‌های مخملی که دراز کرده‌اند دست‌های چدنی وجود ندارد.   
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آمریکا باید تهدیدها را کنار گذاشته تا زمینه اعتمادسازی برای ملت ایران فراهم شود و مطمئنا این اقدام زمینه سازی برای گفتگو بین دو کشور است.   
 
وی در پایان با بیان این مطلب که نمی‌توان برخورد دوگانه را در موضع دیپلماسی دنبال کرد خاطر نشان کرد: اگر آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره می باشند توقع ما این است که حسن نیت خود را نشان داده و تحریم‌ها را کنار بگذارند تا بتوانیم با آن‌ها در حوزه مسائل مختلف وارد گفتگو شویم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.