آمریکا حق ندارد برای مردم منطقه تصمیم بگیرد

‘سید حسین نقوی حسینی’ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در واکنش به حمایت اوباما از ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی اظهارداشت: مباحث مطرح شده توسط امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی بدون مبنای حقوقی و تاریخی است و همه می دانند که از نظر مراجع بین المللی و اسناد تاریخی، این جزایر جزو لاینفک جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در مقاطع مختلف کاملا مشخص بود که ادعاهایی که از طرف امارات مطرح می شود سناریویی است که از سوی کشورهای خارج منطقه تنظیم شده است و عده ای برای ایجاد کشمکش این مسایل را دنبال می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که بیانیه مشترک آمریکا و امارات در مورد جزایر سه گانه ایرانی دست آمریکایی ها را رو کرده است، خاطرنشان کرد: این دو کشور با صدور این بیانیه ثابت کردند که این طرح کاملا آمریکایی است و آنها هستند که محرک اختلافات منطقه ای در خلیج فارس هستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا با این اقدام، دست خود را رو کرد و نشان داد که این کشور تنش های منطقه ای بین ایران و امارات را اجرا کرده است.

نقوی حسینی به این کشورها تاکید کرد آنان حق ندارند از آن طرف دنیا برای مردم ما تصمیم بگیرند زیرا کشورهای منطقه می توانند مشکلات خود را حل کنند.

وی همچنین گفت: همگان می دانند هر کجا که آمریکایی ها قدم نهاده اند جز جنگ افروزی و کشتار انسان ها سود دیگری نداشته اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تکلیف جزایر سه گانه ایرانی کاملا مشخص است این جزایر از گذشته متعلق به ایرانیان بوده و جزو لاینفک ایران است و هر ادعایی در خصوص این جزایر بیهوده است.

سیام/۹۱۲۱**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۰۳۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.