آمریکا خواستار تعویق درخواست ارتقای عضویت فلسطین در سازمان ملل است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله ،‌ ‘صالح رافت’ عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) به رادیو صدای فلسطین گفت: فشارهایی از سوی آمریکا و برخی طرف های عربی به فلسطینی ها وارد می شود تا رای گیری درباره ارتقای عضویت فلسطین در سازمان ملل را تا پس از انتخابات ماه نوامبر آمریکا به تعویق اندازند.

بر اساس این گزارش ، ‘ریاض المالکی’ وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی روز شنبه گفته بود که ‘محمود عباس’ رئیس این تشکیلات روز ۶ مهر ماه (۲۷سپتامبر) درخواست جدیدی برای ارتقای عضویت آن در سازمان ملل از وضعیت ناظر به یک ‘کشور غیرعضو’ مطرح خواهد کرد.

این درخواست قرار است دقیقا یک سال پس از آن مطرح شود که عباس تلاش کرد تا عضویت کامل سازمان ملل را برای تشکیلات خود به نام فلسطینی ها کسب کند اما این درخواست هرگز در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته نشد زیرا آمریکا وعده داده بود این درخواست را وتو خواهد کرد.

رافت به رادیو فلسطین گفت: مردم فلسطین هیچ راه دیگری ندارند جز اینکه به مقاومت ادامه دهند و در نهادهای بین المللی بخصوص سازمان ملل به دنبال حق خود باشند.

وی همچنین تاکید کرد که رهبران فلسطین با وجود فشارهای آمریکا و کشورهای عربی مخالف ، باید ماه آینده این درخواست خود را مطرح کنند.

مترجمام**۱۰۷۸**۱۷۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۳۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.