“آمریکایی‌”ها با جیب‌های خالی به استقبال سال نو می‌روند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با فرا رسیدن زمان خریدهای آخر سال، به سبب افزایش هزینه‌ها، قدرت خرید آمریکایی‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، از زمان رکود اقتصادی در آمریکا، درآمد مردم این کشور رو به کاهش بوده و تورم افزایش یافته است؛ به این معنا که این روزها مردم پول کمتری در جیب خود دارند.

بر این اساس، اقتصاد آمریکا تا حد بسیاری وابسته به خرید مردم است و اگر قدرت خرید مردم پایین باشد و مردم کم‌تر خرید کنند به کل اقتصاد لطمه وارد می‌شود.

با فرا رسیدن زمان خریدهای آخر سال، قدرت خرید آمریکایی‌ها کاهش چشمگیری داشته است به سبب کاهش قدرت خرید مردم در آمریکا و افزایش هزینه‌ها بسیاری ترجیح می‌دهند برای این که در خریدهای آخر سال دست خالی به خانه نروند اجناس ارزان قیمت بخرند.

یک شهروند آمریکایی گفت: بسیاری از مردم بیکار شده‌ و به سبب ناتوانی در پرداخت اقساط وام و بدهکاری، خانه خود را نیز از دست داده‌اند.

“کاترین رویتشلین”، تحلیلگر موسسه “دموس” گفت: یک خانواده معمولی باید پول اندکی را که درمی‌آورد برای گذران زندگی روزانه خود خرج کند و این پول چرخ اقتصاد را می چرخاند.

اما این روزها درآمد خانواده‌ها کم‌تر شده است و با وجود این که آن‌ها هر چه درمی‌آورند خرج می‌کنند، در مقایسه با قبل بسیار کم‌تر شده و این برای حفظ رشد اقتصادی آمریکا کافی نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.