آمریکا از بازی Angry Birds هم جاسوسی می‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

آژانس‌های جاسوسی در آمریکا و بریتانیا به صورت مرتب به اطلاعات شخصی کاربران در بازی Angry Birds و دیگر ابزارهای موبایلی سر می‌زنند تا از آن‌ها جاسوسی کنند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اسناد انتشار یافته مربوط به "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) نشان می‌دهد که موقعیت جغرافیایی، پایگاه اینترنتی‌های اینترنتی ملاحظه شده و لیست اشخاصی مورد ارتباط از جمله اطلاعاتی می باشند که جاسوسان آمریکایی از ابزارهای موبایلی به دست می‌آورند.
 
این اطلاعات "ادوارد اسنودن"(Edward Snowden) کارمند اسبق سازمان NSA در آخرین اقدام خود منتشر کرده است.
 
در مقابل این اظهارات سازمان NSA با انتشار یافتن بیانیه‌ای توضیح داد که هیچ علاقه‌ای به جمع‌آوری این قبیل اطلاعات ندارد و تاکنون "اطلاعات خارجی ارزشمند مورد هدف" را بررسی نکرده است.
 
گزارش مربوط به جاسوسی آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها از بازی Angry Birds در روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، ProPublica و گاردین انتشار یافته است و در تمامی آن‌ها اعلام شده که NSA و سازمان جاسوسی GCHQ از سال ۲۰۰۷ تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند تا به اطلاعات کاربران روی ابزارهای موبایلی نصب شده در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی دسترسی پیدا کنند.
 
البته باید توجه داشت هنوز حجم اطلاعاتی که از این طریق در اختیار آن‌ها قرار گرفته، مشخص نشده است.
 
این اسناد همچنین نشان داده است که دو آژانس جاسوسی مذکور به طور قابل ملاحظه‌ای بر ابزارهای موبایلی تاکید دارند و آن‌ها را روش بسیار مهم و کاربردی برای کسب اطلاعات می‌دانند.
 
لازم به ذکر است که بازی محبوب و مردمی Angry Birds تاکنون بیش از ۱٫۷ میلیارد بار در سراسر جهان بارگذاری شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.