آمریکا: اسرائیل حق حمله به ایران را دارد!

۳۱فروردین۱۳،

چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده، امروز و در قالب سفر خاورمیانه ای خود وارد سرزمین های اشغالی شده است. در این سفر، وی ضمن اعلام همسویی کم سابقه با رژیم اسرائیل، اظهار داشته این رژیم می تواند هر زمان که بخواهد رأساً برای حمله به ایران تصمیم بگیرد.

 چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده، امروز و در قالب سفر خاورمیانه ای خود وارد سرزمین های اشغالی شده است. در این سفر، وی ضمن اعلام همسویی کم سابقه با رژیم اسرائیل، اظهار داشته این رژیم می تواند هر زمان که بخواهد رأساً برای حمله به ایران تصمیم بگیرد.

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا اظهار داشته، ایالات متحده و رژیم اسرائیل «تهدید دقیقاً مشابهی» را از جانب ایران احساس می‌کنند و تنها تفاوت آن‌ها در زمان رسیدن ایران به نقطه‌ای است که اقدام نظامی آمریکا یا رژیم اسرائیل را اجتناب ناپذیر سازد.

روزنامه «واشنگتن پست» ضمن انتشار یافتن سخنان هیگل می‌نویسد، وی از اولین سفر خود به سرزمین‌های اشغالی به منظور تأکید بر دیدگاهش دربارهٔ ضرورت تصمیم خود رژیم اسرائیل دربارهٔ لزوم و یا زمان حمله به ایران استفاده کرده است.

به نوشته این روزنامه، هیگل پیش از ورود به سرزمین‌های اشغالی، در جمع خبرنگاران گفته: «اسرائیل تصمیمی که باید برای محافظت از خود و دفاع از خود بگیرد را خواهد گرفت». وی ضمن تأیید اینکه آمریکا و رژیم اسرائیل خود را متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌دانند، اظهار داشته با این حال میان آن‌ها بعضی تفاوت‌ها دربارهٔ زمان تصمیم ایران برای دستیابی به بمب وجود دارد.

با این حال، وی مدعی شده هیچ اختلاف نظری در مورد اصل هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای میان آمریکا و رژیم اسرائیل وجود ندارد.

واشنگتن پست می‌نویسد هیگل در هنگام سفر به سرزمین‌های اشغالی و در هواپیما نیز بار دیگر بر «حق رژیم اسرائیل برای دفاع از خود» تأکید کرده و اظهار داشته استفاده از نیروی نظامی (چه از سوی آمریکا و چه رژیم اسرائیل) به عنوان آخرین گزینه مورد توجه قرار دارد.

وی گفته: «در برابر ایران، همه گزینه‌ها باید روی میز باشد».

این اظهارات تند و کم سابقه در حالی از سوی هیگل مطرح می‌شود که وی پیش از کسب رأی اعتماد به عنوان وزیر دفاع، از سوی جمهوری خواهان آمریکا به نرمش در مقابل ایران و در نظر نگرفتن منافع رژیم اسرائیل متهم می‌شد.

هیگل در بخش دیگری از اظهارات خود گفته تحریم‌های بین‌المللی توانسته ضربه چشمگیری به ایران بزند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این تحریم‌ها ایران را قانع کرده باشد تمایلات هسته‌ای خود را‌‌ رها کند. وی همچنین اظهار امیدواری کرده انتخابات ریاست جمهوری ایران به تغییر در سیاست‌های هسته‌ای این کشور منجر شود.

در ‌‌نهایت، وی تأکید کرده از نظر آمریکا، هنوز زمان برای حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران باقی است.

به هر حال، هرچند اظهارات هیگل از بعضی جنبه‌ها، به ویژه تأکید بر «حق رژیم اسرائیل برای حمله به ایران» از اظهارات معمول مقامات آمریکایی اندکی تند‌تر است، اما شاید توجه به هدف اصلی وی از این سفر، اندکی در درک ابعاد ماجرا کمک کننده باشد.

در این زمینه گفتنی است، هدف اصلی هیگل از سفر به سرزمین‌های اشغالی و کشورهای حاشیه خلیج فارس، انعقاد یک قرارداد ده میلیارد دلاری تسلیحات است. به این ترتیب، هرچند در اصل تداوم اظهارات خصومت آمیز آمریکایی‌ها علیه ایران تردیدی نیست، ‌تأکید بیش از حد هیگل بر این مواضع در زمان کنونی را می‌توان تا حدی به منظور بازارگرمی جهت فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل ارزیابی کرد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.