آمریکا اعتماد طرف ایرانی را از دست می‌دهد/ تحریم‌های جدید توافق آفرین نخواهد بود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: آمریکا با تحریم‌های نامتعارف، اعتماد طرف ایرانی را از دست می‌دهد و مذاکرات بیش از آن که توافق آفرین شود، هراس انگیز خواهد بود.

“محسن محمودی “در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحریم‌هایی که اخیراً علیه ایران اعمال شده است، اظهارداشت: اساساً روند تحریم‌ها به قبل از مذاکرات ژنو برمی‌گردد و تمدید تحریم‌های جدید به لحاظ تأثیر روانی منفی، مورد اهمیت است.
وی افزود: طرف‌های مقابل با این دست اقدامات، اعتماد طرف ایرانی را از دست می‌دهند و مذاکرات بیشتر هراس آفرین خواهد بود تا توافق آفرین.

این کارشناس مسائل هسته‌ای ادامه داد: در این نوع اقدامات بیش از اینکه طرف ایرانی مخاطب و هدف باشد، افکار عمومی و داخلی آمریکا، بخشی از احزاب و افرادی که چندان از مذاکرات با ایران و رسیدن به توافق خشنود نیستند مورد خطاب هستند تا به این ترتیب نوعی اطمینان خاطر از پیشرفت مذاکرات دریافت کنند.

محمودی با اشاره به اینکه در آمریکا محافظه‌کاران با نیت نشان دادن استقامت و استحکام در برابر ایران وارد عمل شدند، افزود: در حقیقت این نوع اقدامات در آستانه مذاکرات نشان می‌دهد که هیچ نوع بخشش، اغماض و سیاست عافیت‌‌طلبانه در مورد ایران به کار برده نخواهد شد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطر نشان کرد: اینکه بعد از پایان هر مذاکره مقامات آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند و مقامات رژیم صهیونیستی را در جریان جزء به جزء روند مذاکرات قرار می‌دهند بیانگر اهمیت مذاکرات برای رژیم صهیونیستی است اما آنچه مهم بوده این است که این دست تحرکات و تحریم‌ها تأثیر عجیب و عملی بر روی مذاکرات نخواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.