آمریکا برای بهره‌برداری سیاسی، کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی را قطع کرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که مبارزه با کرونا به اتحاد کشورها نیاز دارد، رییس جمهور آمریکا کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی را با هدف پرونده‌سازی علیه چین متوقف کرده که البته به نتیجه هم نخواهد رسید.

شهروز برزگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در توقف کمک‌های مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: ترامپ با راه انداختن این بازی های سیاسی به دنبال پرونده سازی علیه چین است تا با این جوسازی در سطح جهانی از چین خسارت بگیرد.

وی ادامه داد: اگر قرار بود کشوری تعمدا ویروس کرونا را بسازد، اولین کشور آمریکا بود؛ کما اینکه این ویروس از آزمایشگاه‌های آمریکا بیرون آمده و در آینده برای همه روشن می‌شود؛ پس ترامپ می‌خواهد با طرح ادعاهایی افکار عمومی دنیا را به این سمت سوق دهد که چین درباره کرونا مقصر است.

برزگر با تاکید مجدد بر اینکه آمریکا می‌خواهد انگشت اتهام را به سمت چین برگرداند، گفت: مقامات آمریکایی در همین راستا کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی را قطع کرده تا بهره‌برداری سیاسی کنند؛ آن ها بار دیگر یکجانبه‌گرایی خود را نشان دادند چون می دانند چین کشوری است که می تواند در پساکرونا با آمریکا از لحاظ اقتصادی رقابت کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اکنون دنیا در وضعیتی قرار دارد که باید با برنامه‌ریزی و اتحاد با کرونا مقابله کند، ویروسی که جان انسان ها را گرفته و رحم هم ندارد. پس پرونده سازی ها و به حاشیه بردن آن از سوی رئیس جمهور آمریکا قابل قبول نیست، همان طور که بارها سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که نباید از ویروس کرونا بهره‌برداری سیاسی کرد.

وی ادامه داد: البته که افکار عمومی دنیا دیگر به آمریکا اجازه یکجانبه گرایی این بار علیه چین را نمی دهد، شرایط با قبل از کرونا متفاوت شده و ریه های نظام سرمایه داری به خش خش افتاده و رفته رفته گوش جهانیان را کر می ‌کند. دیگر همه به پشت پرده سیاست های آمریکا پی برده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.