آمریکا برای ماجراجویی نظامی مهیا می شود

وزیر دفاع آمریکا با اعلام اینکه هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه نیازمند حمایت و تایید سازمان ملل متحد است، نشان داد که کاخ سفید برای ماجراجویی نظامی علیه سوریه برنامه ریزی می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، لئون پانتا که روز پنجشنبه در مسیر خود به سنگاپور برای شرکت در یک کنفرانس دفاعی سخن می‌گفت، اظهار داشت : دخالت نظامی آمریکا در سوریه بدون مجوز سازمان ملل قابل تصورنیست.

پانتا در سفری ۹ روزه به آسیا قرار است پس از سنگاپور به ویتنام و هند برود.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال خواستار اعمال فشار از سوی جامعه جهانی به سوریه شد و گفت : ارتش آمریکا آماده هرگونه اقدام فوق العاده علیه سوریه است و همه احتمالات را بررسی می کند.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به نقش کشورش در ادامه ناآرامی ها و بی ثباتی در سوریه از طریق حمایت از گروههای مسلح گفت اوضاع این کشور غیر قابل تحمل شده است.

بحران سوریه از جمله مسائلی است که قرار است در نشست دفاعی سنگاپور مورد بررسی و رایزنی قرار گیرد.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد سوریه را تهدید به دخالت نظامی کرد و گفت که آمریکا و اعضای شورای امنیت خارج از چارچوب سازمان ملل و طرح کوفی عنان ممکن است گزینه ای برای بررسی داشته باشند.

سوزان رایس در سخنانی به شورای امنیت سازمان ملل متحد به خاطر آنچه وی انفعال در قبال مسائل سوریه خواند، هشدار داد و گفت : اگر شورای امنیت اقدامی فوری برای فشار بر سوریه در راستای پایان سرکوب مردم به عمل نیاورد، اعضای شورا ممکن است خارج از چارچوب سازمان ملل و برنامه کوفی عنان گزینه ای برای بررسی داشته باشند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.