آمریکا به‌دنبال بن‌بست توافق ژنو است/آیپک هیچ‌وقت مخالف تحریم ایران نیست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هم‌اکنون اعضای دیگر ۱+۵ به‌دنبال برقراری روابط با ایران هستند که این امر نشانگر برداشت این کشورها از بیانیه اقدام مشترک بوده اما آمریکا عبارت “گزینه نظامی روی میز است” را مطرح می‌کند بنابراین اگر مذاکرات ژنو به بن‌بست برسد مسئولیتش برعهده آمریکا است.

سید جلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه کشورمان گفت: ایالات متحده از نشستن پشت میز مذاکره اهداف دیگری را دنبال می‌کرد و عمق آرزوهایشان در این گفته اوباما که اگر می‌توانست حتی یک پیچ از تاسیسات هسته‌ای ایران باقی نمی‌گذاشت خلاصه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: آمریکا به‌دنبال بهانه‌ای برای توقف توافق ژنو بوده و می‌خواهد این مذاکرات را به بن‌بست بکشاند.
 
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: هم‌اکنون اعضای دیگر ۱+۵ به‌دنبال برقراری روابط با ایران هستند که این امر نشانگر برداشت این کشورها از بیانیه اقدام مشترک بوده اما ایالات متحده عبارت گزینه نظامی روی میز است را مطرح می‌کند بنابراین اگر مذاکرات ژنو به بن‌بست برسد مسئولیتش برعهده آمریکا است.
 
فیاضی در پایان با اشاره به مخالفت آپیک با وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان خاطر نشان کرد: اگر آیپک با وضع تحریم مخالف بوده چرا تحریم‌های جدید وضع می‌شود؟ لذا این اقدام جنبه تبلیغاتی داشته که نشانگر تناقض آمریکا در حرف و عملش است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.